|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så undrar jag om det finns några skillnader på import och sv-såld bil. Tänker på språk i menyer, rostskydd etc. Vad ni nu kan komma på! Mvh Andreas | |
|
hej! jag har en svensksåld e38 00a och jag har haft tyskimporter e38 00or osv skillnaden är nog inte stor förutom att dom "svenska" jag haft hade mer rost och det har varit märkbar skillnad! tycker att dom tyska har varit finare och MYCKET mera välutrustade! vad gäller inredningen osv så är det ju upp till den som haft den vad gäller slitage i klädsel osv... det jag inte gillar med dom tyska är att dom inte brukar ha larm! och har dom larm så ska man inte GLÖMMA att åka till bmw och koda det så att det bara går att stänga av med fjärr!! |
|
|
Jag har fått kodat om larm på BMW så att det fungerar på samma sätt som sv-sålda, dock var det på en E39. ___ //Ulf |
|
|
Det med rosten låter ju faktiskt ganska vettigt. Det går väl att ändra språk i menyn till engelska? Vad menar ni med larmet? Stängs det inte av med fjärren? |
|
| Ja det går att byta språk till engelska | |
|
andreas: larmet på "tysksålda" om man nu har larm, går att stänga av både via fjärren och i dörren! genom att låsa upp bilen i dörren så avaktiveras larmet! inte bra! och på dom svensksålda så är dom kodade så att ända sättet att avaktivera larmet är att använda fjärröppningen vilket förhindrar nån med skruvmejsel o div brytverktyg att bryta upp den utan att larmet går. men självklart går det att "låsa" upp bilen även då det är kodat med svensk standard men då tjuter det då du sedan öppnar dörren. tystnar iof då du stoppar nyckeln i tändningen och vrider då bilen "känner igen" nyckeln. |
|
|
Åh fan, det hade jag ingen aning om. Vad går en sådan omkodning på ungefär? Men överlag finns det ingen större anledning att inte köpa en importerad? Så länge dokumentation mm finns då, precis som de sv-sålda. |
|
|
När man tagit hem en importerad bil så behöver man i regel ett intyg på att inga andra nycklar än de du har finns aktiva till bilen samt automatiskt halvljus aktiverat och de flesta BMW-verkstäder har ett paketpris för detta och det går nog att få dom att fixa med larmet samtidigt utan extra kostnad, det fick jag i varje fall. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.