|
|
|
|---|---|
|
Bör man vara orolig för en import m5a som rullat 3050mil mellan en av servicarna? | |
|
3050 mil låter väldigt lång tid. Å andra sidan drar dom väl en hel del olja , så det är väl i princip ofta fräsch olja i motorn, dock är filtret kanske inte det finaste. Jag skulle inte köpa en sådan bil om jag hade minsta tvekan eller om den inte är servad på 3000 mil. |
|
|
Skärpning, det är en sportbil och inte en skokartong. Tror ni verkligen att bilen rasar samman för att man inte kommer in på service så fort servicelampan tänds? Många här är pedant eller tror att dom är men nu får ni skärpa er. Titta på bilen, provkör, m-test och köp om allt är ok. Att bilen åkt 3000mil mellan en service är inte en anledning att låta bli. I annat fall hosta upp 1.1M och plocka ut en ny. |
|
| 3000 mil mellan oljebyte tycker jag låter länge. Beror väl kanske på hur bilen gått mellan de bytena, men orka köpa något folk slarvat med. | |
| More: btw så är det ingen sportbil, det är en snabb GT-vagn med plats för 5. :) | |
| Jag menar har man slarvat med en sådan grej som service då har man nog slarvat med andra saker också... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.