AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.322

Frågor om en 320i Touring 2002

Fr
81
Frodda
BMW 320d 2021
BMW 320d 2015
Seat Ibiza 16
Hejsan alla

Trevligt forum! Första inlägget för mig..
Letar en andra bil just nu faktiskt och 320 har fallit mig i smaken..
hittat en för 75" med 11500mil på mätaren..
Hittade inget negativt med den idag när jag var ute körde, inga missljud...
kändes som ny =)
Vad bör jag titta på nästa gång(vill prova en gång till)
Några kända svagheter utöver det som står här i beg guiden?
Priset ok?Serviceboken är fullt ifylld ...bara bmw verkstad..

Med vänliga hälsningar
Fredrik Lindh
Jag tror nog att begagnatguiden tar upp det mesta man behöver kolla. Att syna lite extra noga efter rost är väl inte fel. Frågar man efter pris på autopower så kommer man alltid att få höra att det är för dyrt oavsett vad priset är. Personligen tycker jag det låter som ett helt ok pris för bilen om allt är som det ska vara.

För övrigt så är jag otroligt nöjd med min 320, det är en pigg och trevlig liten kombi som jag starkt kan rekommendera.
Fr
81
Frodda
BMW 320d 2021
BMW 320d 2015
Seat Ibiza 16
Det låter ju helt ok!
Ska dit igen så rosten ska få sig en syning..

Tack för svaret!
Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Kolla efter rost i kitskarven på insida dörrar, huv, bagagelucka. Kan nästan garantera att du hittar några prickar.
Kolla även om bakfjädrarna är bytta, annars kommer du garanterat få göra det inom något år! Det är ju iofs inte speciellt dyrt.
Priset är väl varken billigt eller speciellt dyrt. Vi har haft 3 st 320 E46 touring och varit mycket nöjda. Faceliften som kom 2002 gjorde att det blev en betydligt bättre bil på många sätt.
Jo
292
JohanD75
G31 520d M-Sport Touring Xdrive 2019
Länkarmsbussningarna fram kan behöva bytas fram efter ett tag, kör över några riktiga "pott-hål" i låg fart och lyssna om det klonkar i framvagnen.

Man byter i regel länkarmar och bussningar samtidigt, kostar ca 6-8 kSek beroende på verkstad. Jag bytte detta på min 320 efter ca 13 000 mil.

Om bilen har xenon, kolla så att ljusbilden är bra i mörker. det finns två olika typer av fabrikat, Al och ZKW, där flera som har haft ZKW på sina bilar fått reflektorerna brända. Det står på lyktglaset vilket fabrikat det är. Finns mer att läsa om detta under Länk

Supernöjd med min 320 som nu tyvärr måste bytas till något större p.g.a. tillökning i familjen
Fr
81
Frodda
BMW 320d 2021
BMW 320d 2015
Seat Ibiza 16
Tack igen för alla svar!
Står bilen kvar idag blir det affär, clearade med banken precis.

Ska titta på bilen igen, se om jag hittar rost någonstans..

Bakfjärdrar?Vad är kostnaden för det?byte + mtrl?
Så även länkarmsbussningarna byte + mtrl ?

Nån som vågar höfta ett pris?Den ska ändå in få service direkt så då slänger jag med det så de blir gjort.

Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Har för mig att bakfjädrar kostar ca 2000:- för original. Icke original är ju givetvis lite billigare. Arbetet tar max 30 min så det bör inte kosta många hundralappar.
Fr
81
Frodda
BMW 320d 2021
BMW 320d 2015
Seat Ibiza 16
då vart det klart =)blev affär..
Service o nya vintersulor innan jag får bilen =)

Trevligt! första gångs BMW`are..
Grattis och lycka till med nya bilen då!
Fr
81
Frodda
BMW 320d 2021
BMW 320d 2015
Seat Ibiza 16
Tackar!

Får man fråga vart jag lättast hittar tillbehör till bilen?
Funderar på byta ut glasen på framlyktorna då dom var ganska slitna.

Dum fråga kanske men mittenkonsolen mellan stolarna, finns det att byta ut så armstödet kommer lite högre upp ?

Något man "bör" ha i bilen?
Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Glasen till strålkastarna fram köper du på BMW. Kostar runt 1200:- för båda. Skillnaden blir enorm :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.