|
|
|
|---|---|
| hej jag har nu en kupe värmare till min e39 men vet inte riktigt vart jag ska fästa den inne i kupen några tips så man inte fördärvar något när man skruvar dit fästet? / Henrik | |
|
Har min stående med en stålbygel. Stålbygeln har jag trätt in under gummimattan, så den står säkert även om man kör lite snabbt i svängarna ;-). Om du skruvar trots allt, kolla så det inte finns el eller annat bakom... //Lasse |
|
|
Hej Jag har en Defa Termini den smala typen av värmare, den passade perfekt till att skruvas fast under handskfacket , upp och ner hänger den. Det är superlätt eftersom du kan bara ta bort den undre delen av handskfacket du bara drar den plattan rakt ut, sedan skruvar du fast fästet till värmare i denna o sätter tillbaka, Sedan har jag lagt sladden där under så den syns inte heller, vart kanonsnyggt och syns inte ens. Säg till om du vill ha en bild eller om jag var otydlig. Mvh |
|
| Jag har oxå den lilla Defan och den är monterad mot mittkonsolen på den biten som enkelt går att ta bort. Sitter kalas där utan att vara direkt ivägen för passageraren. Den fick även en bra vinkel ut i resten av kupén där när den ska blåsa runt luften. | |
| Samma värmare och samma placering som ossman. Funderade inte många sekunder innan jag bestämde mig för att den placeringen var naturligast. | |
| bild tack! | |
| Same here, under handsfacket, syns inte och fungerar perfekt, men den lilla tunna rackaren är dyr men är effektiv................. | |
| Bild: Länk | |
|
Ossman : Inte snyggt men smaken är som baken...........:-) Under handsfacket gäller, punkt slut......... |
|
| Hellre varm än snygg... ehm, eller nått... ;-) | |
| Egentligen skulle den ju stå på armstödet mellan framstolarna,riktad mot vindrutan :) | |
|
Man kan fälla ned armstödet till baksätet och fästa den med kardborreband stående mot framrutan med bakänden inne i armstödets utrymme. Eller så kan man såga ett rektangulärt hål i ryggstödsväggen så man fäster kupévärmaren i bakluckan med utblåset inne genom hålet. Fäller man då upp baksätesarmstödet så syns inte värmaren. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Då är ju kabeln över hela bilen o jobbigt att flytta runt om man använder dagligen. Jag tar en bild imorgon och laddar upp ! |
|
|
Här är en bild på hur jag monterat min som sagt. Bra då man kan ta bort den lätt på sommaren utan att det är nägra märken som syns osv, sen är sladden gömd också. den lutar inte så mycket nedåt som det ser ut på bilden. Länk |
|
| Hur bra tinar en sån där is på vindrutan? | |
|
Har inte varit riktigt superkallt än, just nu ca -10 så inatt blir det nog kallt. Kan återkommer med rapport när jag kommer till jobbet imorgon. Min erfarenhet är att den är väldigt bra iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.