|
|
|
|---|---|
|
Efter att jag har haft problem med min generator till min BMW 320 Coupé e36 så bytte jag hela generatorn till en annan, och nu funkar all el som den ska igen! Generatorn jag bytte till är från en BMW e36 m3. Då till min fundering, Både på generatorn jag bytte till och min gamla så sitter det som en plastkåpa på baksidan med något som ser ut som ett luftintag. På den gamla generatorn så pekade detta "insug" uppåt mot motorhuven. På generatorn som suttit på m3an pekade "insuget" neråt nu när jag monterade det på 320n. Spelar det någon roll? Och vad är det för någonting? På min andra BMW 325 går det som ett rör till detta insug. Gör det någonting om det inte går något rör till "insuget"? Tänkte så att inte generatorn blir för varm eller att det kommer en massa skit dit in. Händer det någonting speciellet om jag sätter igen hålet? Det är typ en sånhär plastkåpa jag menar: Länk Jätte tacksam för svar! Så att jag vågar köra någonting, hehe. | |
| Det är "fläktkåpan" till generatorn. Till för att kylningen skall bli lite bättre på den. På en gammal bil, gammal generator kanske man kan klara sig utan den.... | |
|
har råkat köra utan plasten som leder in friskluft på min några snabba mil på sommaren utan att de hänt något tokigt. tror inte du ska plugga den så det blir stopp på luftflödet. BMW ownz |
|
| Okej, kanske likabra då att försöka fixa något rör och bygga eget fram till fronten. | |
|
Den kåpan är en riktigt bra dammsugare, hade av generatorn för att byta kolen och när jag tog av kåpan så var där alldeles fullt av halvt förmultnade löv. Så kylningen av generatorn fungerar nog bara dom första 4-5 åren |
|
|
såhär såg min ut efter 3 års flitigt användande av mig. det var även med massa löv och annat löst skit som ramlade ur när jag tog loss kåpan. Länk efter rejäl rengöring laddar den mycket bättre. BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.