|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nån som har en bild på hur tändkablarna ska sitta på fördelarlocket på en 325 e30kaross.. tycker min maskin missar lite o puffar o har sig och hög bränsleförbrukning. nån som kan ha ett förslag. stiften är ganska svarta... | |
| Kan det här vara till hjälp? Länk | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Brukar stå på fördelarlocket - men vissa tillverkare verkar strunta i att märka ut detta. Vill minnas det sitter likadant mellan E30 och E34 (det är iallafall samma tändordning dvs 1-5-3-6-2-4), här är en guide för E34 Länk Länk Är alla stiften lika svarta? |
|
tack, har kollat med länken du skickade o det stämmer med min maskin. så det e nog ok. ja alla stiften e lika svarta, samt tog bort stiften idag o kollade , såg ut som det var en spricka i mitten av stiften på många av dem. |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Med tanke på att stiften är svarta så leder ju det tankarna till en för fet blandning. Men kan ju även vara dålig tändning eller kanske för kalla stift. Vad är det för stift? Hur länge har de suttit där? Var tycker du kunna se en spricka? Några bilder på dem? Såhär såg mina stift ut från min M30B35 efter ett års användning (kanske runt 2000 mil), de får man vara nöjda med Länk Länk En bra början är att dubbelkolla att tändningsdelarna är i fint skick. Tändspole, tändkablar, fördelarlock och rotorarm. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.