|
|
|
|---|---|
|
Hej. Är väldigt nära att köpa en BMW 535d -07 (Facelift) Mätarställning: 9500mil Svensksåld samt fullservad. Nybesiktigad, servad och rekondad denna veckan. Samt skatten betald fyra månader framåt. Bra vinter och sommardäck dock bara en uppsättning fälgar. Utrustning: 18" fälgar Navigation professional Svart skinn Xenon all annan sedvanlig utrustning men INGA elstolar (konstigt), ingen headup display, inget panoramatak eller annat sådant. Den är motor nord "chippad" (både för och nackdelar med chip) samt sänkt. Då till mina frågor: Hur blir det den gång jag ska sälja en sådanhär bil när det inte finns elstolar? Vad är rimligt att ge för bilen? / Jonas | |
|
Det verkar vara en E60 dvs Sedan, eftersom du skriver inget panoramatak. Den verkar också sakna M-sport eftersom du inte skriver om det. Personligen anser jag att för många är dessa båda krav på en 535dT E61, inte minst M-sport. Du skriver inget om sportstolar heller och utan el är förstås ett minus även detta. Bilen som sådan är därför lite "kall" för många. Tror den skall ligga runt 250´ beroende på skick. Vad begär man? /Anders |
|
|
Glömde lite utrustning, då jag bara varit och kollat på bilen - finns inte på någon annons. - drag - PDC - Aktiv styrning - Sportstolar Det är en mörkblå sedan/e60 M-sport har jag tänkt eftermontera vid eventuellt köp, dvs ratt, fotsteg, insteg och aerodynamik paket. Chassit, eventuellt något bättre än M. Enligt vad andra begär på blocket så borde jag rimligen betala lite under 300k. Säger inte vad jag har fått för "sista pris" på den ännu då några till ska få värdera den och således inte bli påverkade :) |
|
|
Tycker den skall ligga rätt lågt då den saknar M-sport, bra ändå att det var sportstolar, drag och aktiv styrning. Det drar säkert upp den cirka 15-20`men inte mera tycker jag. M-sport eftermonterat kostar en bra slant och är senare också alltid eftermonterat den dagen du ska sälja. /Anders |
|
|
M-sport som m-sport i mina ögon, det kvittar ju om det kommer från fabrik eller ej?! Sen är det ju en individuell fråga, vill ha eller inte. Men säljaren släpper den inte under 275k? Enligt mig känns det rimligt då en kompis bror köpte en likadan fast med headup och elstolar för 309 000kr hos en handlare förra veckan. |
|
|
M-sport som m-sport i mina ögon, det kvittar ju om det kommer från fabrik eller ej?! Sen är det ju en individuell fråga, vill ha eller inte. Men säljaren släpper den inte under 275k? Enligt mig känns det rimligt då en kompis bror köpte en likadan fast med headup och elstolar för 309 000kr hos en handlare förra veckan. |
|
|
Låter ju relativt okej. Om du ändå har bestämt dig för att köpa den så kan du ju bjuda 270´vilket han ju säkert tar när det ligger så nära hans eget bud. Är du smart så ber du han att lägga upp den på Blocket med Blocketgaranti, så du får med Blocket garantin på affären. /Anders |
|
|
tack för tipset! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.