AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
613

Besiktning!

Imran
Ja då var det då dags för besiktning. Jag tänkte att alla ni skulle hjälpa mig lite med förberedning och lite annat som kan vara till hjälp när man ska besikta bilen. Jag ska göra det för fösta gången, så jag har inte så "haj", ännu. Vad är det viktigaste att tänka på? Ska jag lämna in bilen till nån verkstad å be de kolla den eller ska jag låta bilprovningen ta fram eventuella problem ?

Imran
mag
Jag brukar låta bilprovningen ta fram felen :), kan ju vara bra att kolla igenom så lampor mm funkar som dom ska samt varningstriangel mm.

//Magnus
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
kolla alla lampor!
känns så onödigt att åka på efterkontroll av en positionslykta bara =(

Besikta bilen och låt verkstaden ta över om det skulle bli någon anmärkning.

///Tomas M
Länk
BMW E28 registret #001
Ta fram mitt bältet bak annars blir det 2:a!!!
Imran
Ta fram mittbältet? Vad menar han?

Imran
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Se till att alla tre bälten är iordningställda för användande, alltså inte instoppad under något säte eller annat.
Det är min tolkning.

Ps glöm inte bilbältesanvändningen............

NoFear
<¤¤00¤¤>
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Tsss... vad är det för bull-shit ? få en 2:a för att bältet inte är framtaget ? jag hade gömt mittbältet (ser bättre ut) då sa han bara åt mig att ta fram det för han ville inte slita och he sönt nåt... du får ju inte en anmärkning! fan är du full männ´ska ? =)
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
men gör inte som mig för det är ju som onödigt... hade bara glömt bort det där...

medans jag gick och började slita i bältet så kollade han andra grejer...
Lämna bilen till BMW för gratis förbesiktning. Fick erbjudande om det förra året och dom konstaterade att kärran var frisk och fin och bilprovningen skröt väldans mycket på den oxå. :-)

Om jag skulle ha problem att ta mej till BMW på grund av jobb, avstånd eller annat skulle jag besiktat rakt av efter att själv kollat de mest elementära prylarna enl ovanstående inlägg.

Bilprovningen är "Brutal Money Waste".

Mvh LEF
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.