|
|
|
|---|---|
|
Behöver nya baksulor till sommaren och hitta på Nokian DOT2008 Z G2 265/35 ZR18 93W på Däckonline för 1455kr. Känns som ett bra köp ??? Kört på Falken FK 452 och får för mig att Nokiandäcket inte ska vara nå sämre, någon som har kört på Nokian Z G2 och vet om komforten är ok eller om däcket ger mycket vägljud ???????????? | |
| Jag har såna däck på min 320, fast annan dimension då, och tycker dom verkar helt ok. Har visserligen inte kört så mycket med dom men jag kan inte komma på nåt negativt iallafall. Utan att ha kollat några priser så låter 1455 kr som ett bra pris, bara att handla. | |
|
Kolla nyss på mina Falken FK 452 och hastighetskoden är 97 Y. Y = 300km/h vilket känns onödigt :-) Nokiandäcken på Däckonline finns i fler hastighetskoder : V - W - Y Och i utförande XL = Extra Load om jag inte minns fel. Vilken jävla djungel med beteckningar............. Hjälp, vilket däck ska jag välja till en 525 E39 med 18" M5 fälgar med bredden 9 1/2" bak ??????????????????? Komfort med låg ljudnivå är viktigast för mig! |
|
| Tyckte Conti Sport Contact funkade fint på min E60 med 18'' M5 fägar. Tysta och höll länge. | |
| Frågan var inte på Conti, det är Nokian Z G2 pga av priset................ | |
|
"Hjälp, vilket däck ska jag välja till en 525 E39 med 18" M5 fälgar med bredden 9 1/2" bak ??????????????????? Komfort med låg ljudnivå är viktigast för mig!" Sorry! Trodde frågan var mer allmänt ställd kring olika däck! |
|
| Sorry , viket av dom mena jag.......V W Y....... | |
|
Vill du ha maximal komfort, undvik XL och och högre lastindex än vad som bilen kräver original. Hastighets kod V (240km/h) är på gränsen, med marginal W (270km/h). En bil tillverkad 2003 är väl helbilsgodkänd vilket kräver minst lastindex samt hastighetskod enligt regbeviset. Vad står det där? Polisen/besiktningen är normalt förbiseende men.... mvh/ Anders |
|
|
Skaffade Nokian Z G2 235/60 ZR16 104W XL från Däckonline till min 750 i våras. Är mycket nöjd och de har i stort sett samma testresultat som Continental & Michelin men till ett bättre pris. Blir nog Nokian till 330 till våren. /Stefan |
|
|
En tanke som slog mig är om det skiljer på bredden på däck i verklighet i mm. Tex ett Falken på 265 mm vs Nokian Z G2 265mm?????? Mina Falken skrapar inte i bakskärmen men har inte mycket tillgodo har jag märkt med full tank och full packning ! Har sett däck som sväller ut mer än andra däck när dom sitter på fälgen och mina Falken FK 452 är riktigt snygga på fälgen då dom inte sväller ut, det blir en rak linje från fälgkanten och upp mot däcksidan om ni förstår hur jag menar ????????????? |
|
|
AKN: Rätt och fel, vi har ett nationellt undantag ang hastighetsindex, däcken ska lägst ha ett hastindex motsvarande fordeonets högsta konstruktiva hastighet Gällande LI gäller att LI ska klara max axelbelastning Redpower: JA, faktiskt så kan det sklilja en hel del i stombred (sektionsbredd) mellan olika fabrikat i samma dimension |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.