|
|
|
|---|---|
|
Allt oftare talas det BMWs intresse att tillverka bla Countryman i Trollhättan. Drivlinor är redan tänkta att komma från Hams Hall till Trollhättan 2012. Tillverkningskapaciteten lär väl finnas att sätta ihop 50 - 60 000 bilar per år, BMW saknar kanske tillverkningsutrymme för ca 100 000 bilar, Cowley-fabriken har nått sitt produktionstak och även Steyer har det väldigt tight på grund av försäljningsframgångarna för just Countryman. Det vore kul om Trollhättan och västsverige fick fler arbetstillfällen nu när Saab sparkar folk och drar ner/slutar! Kanske det till och med kommer svensktillverkade BMW! Någon som vet mer? | |
| frågan är om vi kan mäta oss med tyskarna? engelsmännen äger vi nog dock. | |
| Varför skulle vi inte kunna mäta oss med tyskarna? | |
| Men "tyskarna" har ju alltid kontrollen. Kan man bygga BMW i Königsberg (Kaliningrad), Sydafika, Kina och inte minst i biltillverkarnas skandalland nummer ett, USA, så ska vi kanske duga i Sverige! Man unnar ju Trollhättan ett mycket bättre öde än Saab - GM - Spyker - ryska intressen osv. Man har ju redan uttryckt största beundran i Trollhättan inför BMWs drivlinor - hur vore det då inte med hela BMW-konstruktioner? | |
| jo det är klart att tyskarna har höga krav på kontroll, men jag har fått för mig att de tyskbyggda bilarna ändå är snäppet bättre. jag har inte mycket till övers för hur saab och volvo håller ihop. syftar särskilt på inredning, men även mycket andra småfel som jag tycker skiner igenom. tyskar är speciella men de har höga krav på utbildningar o.s.v. samma sak gäller japanerna. detta återspeglas i nationernas bilmärken. | |
|
Skulle "tyskarna" få för sig att börja bygga bilar i Sverige så lär dom sätta samma krav på monteringen som dom har i Tyskland. Om dom svenska bilarna inte skulle hålla ihop så är det nog snarare på konstruktionsstadiet/produktionstekniskt problemen ligger. Att en svensk montör skulle vara sämre än en tysk köper jag inte. Allt handlar om förutsättningarna som ges för att göra ett bra jobb. |
|
| om fallet så blir så köper jag en mini countryman hehe :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.