|
|
|
|---|---|
|
Har köpt 528i E28 för ett tag sen. Bilen levererades med nymonterade 15" BMW ekerfälgar av typisk E34-modell. På fälgarna sitter slitna 225/60 r15 däck, men det känns som att hjulen är lite för stora. Det låter som att bakhjulen skrapar i skärmen vid tung last, gaspådrag och gupp. Får man på 195/65 r15 däck (har såna liggande) på BMW 7x15" fälg? Eller blir det för smala däck för fälgen? Är för övrigt 195/65 en bra dimension jämfört med de gamla TRX-däcken som bilen hade när den var ung? Tacksam för hjälp. /Mikael | |
|
Du kan använda 205 om du vill, inga problem på dem fälgarna och att dem inte tar i hjulhusen. MVH: The King |
|
|
-men går det då inte med 195/65? vänligen svara fort... tack på förhand. Mikael |
|
|
195/65 är inga problem att klämma på en 7*15" fälg. Kör hårt du bara! Vad är bilen typgodkänd med för olika däckdimensioner? Kan alltid vara bra att veta. Micke |
|
|
I regbeviset anges endast TRX-dimensionen: 200 x *nånting* R390. Jag tror inte att min bil blir en katastrofal trafikfara bara för att jag lägger på 195... Bättre än 225 som jag har nu iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.