|
|
|
|---|---|
| Har idag en Honda CR-V-2008 som rullat knappt 3000 mil. Tycker den är skitskön att köra, går tyst, kan ligga i 170 och prata i normal samtalston, helt okej chassi som är ganska "körglatt", bra framkomlighet (4wd) och bra utrymmen. Har det mesta i utrustningsväg, dubbel ecc, automat, xenon, panoramatak osv. MEN, och ett ganska stort MEN, den är hopplöst trött med sina 150 hk! Så jag undrar hur besviken/glatt överaskad jag blir om jag lägger 100' emellan på en X3 3,0Si med samma utrustningsnivå? | |
|
Tror inte du blir ett dugg besviken, X3 är en kanonbil på alla sätt och vis. Upplevde den som mycket mer körglad än Honda med ett vassare chassi och med bättre kvalitétskänsla. Bmw´s fyrhjulsdrift har visat sig vara mycket kompetent, troligen bättre än Honda´s dito och uppträder tryggt och kul. Provkör modellen, X3 är minst sagt fast (Stötig? Jag tycker inte så) i chassiet men utöver det tvivlar jag på annat än att du kommer uppleva Bmw´n som bättre. Däremot borde du kanske vänta lite, nya X3 är presenterad och snart börjar leveranserna. Då bör nuvarande modell (E83) sjunka lite i pris. :) //Bjersér BMW - over 200 (s)miles/hour |
|
| Jag är otroligt nöjd med min X3 3.0. Skön, avspänd och mkt trevlig att köra! Har aldrig upplevt fjädringen som stötig. däremot fast och spänstig. Har inte sportfjädringen, kanske det som gör det. Rekommenderas. | |
|
Jag får nog provköra misstänker jag. X3'an tycks dela folket i 2 läger, antingen så säger man bu eller så säger man bä. Eftersom man är toknöjd med CR-V'n och det enda som egentligen fattas är 100hk under huven så blir man ju lätt kräsen:-) Har kikat en del på VW Tiguan och Audi Q5, bilar som likt CR-V'n blivit utsedda till testvinnare. Båda finns med 2-liters turbo och DSG-lådan, fast Tiguanen är på gränsen till liten och Q5'an lite dyr. Jag får fundera lite och testköra X3'an. Tack för era svar! |
|
| provkör x3:an borde vara prutläge på gamla modellen nu när den nya är på ingång så försök hitta en så ny som möjligt till bra pris :D | |
|
Som sagt pröva X3, tror du kommer fasta för ingen av de modeller du räknar upp är lika körglada som denna. Var runt och provkörde de du nämner, det blev visserligen en X3 LCI och det ångrar jag inte en sekund men tittade på X1 och Skoda Yeti med. Och jag säger som så att köp inte en Tiguan, framför allt inte utan att ha provkört Yeti. Skodan är och känns mer välbyggd och inte lika tråkig, är rejält mycket smartare och roligare att köra med bättre vägegenskaper. Förstår inte hur Pappa VW lät Skoda bygga den (Deras första helt egenutv. bil sedan länge), den piskar deras egen Tiguan på alla punkter utom möjligen märkets prestige. :) Däremot föredrar jag nog X3 över tjecken, ger det lilla extra. Eller Bmw X1, så kan man inte ens anmärka på komforten längre! //Bjersér BMW - over 200 (s)miles/hour |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.