AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.055

Jag har problem! Värme -Kyla -Värme

il
5
iljimmy
318i-00
Hej alla goa grabbar! "Har en BMW 318i-00"

Min kylvätskenivå mätare är som en liten jojo i kylan här. Som idag när jag kör när det 10minus grader ute såå från normal på mätaren åker han ner till precis innan den blåa markeringen!! Och sen när jag står på tomgång går han till normal igen "mätaren alltså"! Obs glykolen är 50/50.

Min fråga i detta är då, Hur fixar man detta kära folk?

låter som du har en dålig termostat
il
5
iljimmy
318i-00
Okey termostat. Enkelt och byta en sån själv? eller hur går jag till väga?

Har du lite skruv vana?

Länk
il
5
iljimmy
318i-00
Skruv vana? !:) Nja... Men tror du oxå att det kan vara termostaten?

Ingen aning, men kan vara.

Har inte vart med om detta innan. Antingen far tempen iväg eller inte. Inte det här flaxandet som du tydligen har.

Är så mycket el skit idag, så det kan vara någon givare som har dålig kontakt eller nått.
il
5
iljimmy
318i-00
Som idag när jag la på 27grader så åkte han ner till blått och blev ljummen luft, när jag står still så går det sakta men säkert upp till mitten och värmen följer med.. fatta nada. är väl bara lämna in på service anatar jag.

men tack så mkt för tipsen..

Ni verkar ha så jäkla kallt.
Har du vinter termostat i den. Tänkte på om det hjälpt.

Vissa har satt för intagen till kall luft fram, är det något du skulle kunna testa.

Om du prövat sätta fast kartong bit framför njurarna och se om värmen stabiliserar sig lite. Bara som ett test.....
Sätt för dem med någon kartong eller nått och provkör en runda och se om tempen håller sig någorlunda då.
ha
395
haknil
330 Xi 02
hej
Tror inte det skall vara nån särskild vintertermostat?Man bör byta hela termostathuset och
genomspola systemet.Byta till ny vätska.Detta är ju inte helt billigt men går nog att klara
för den händige.Man måste lossa en hel del slangar och spruta med tryck rent vatten genom
systemet.Jag såg hur de gjorde,eftersom jag stod och tittade på.Mig kostade det 2800:-,
men det var ju en 330.
Har gjort detta själv på en gammal Opel Rekord 2,2 för ett större antal år sedan.Blev ju betydligt
billigare och enklare.Men Bmw?Dessutom måste man kolla om ev.AC är tät och fungerar.

Hur som lycka till
HN

il
5
iljimmy
318i-00
haknil: gick du på bmw-verkstad och bytte eller till en vanlig verkstad om man kan säga så?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.