|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 328i Touring -00, och när jag trycker på nycklen (bara ett tryck) för att öppna bilen så åker alla rutor ner! och tar ca 5min innan jag kan ta upp dem! gick bra innan men nu börjar det bli kallt och kommit 2dm snö! Undrar om det är någon box jag behöver byta eller om det finns någon programmering man kan göra? MVH Leo | |
|
Det du syftar på kallas komfortöppning. Händer detta med båda fjärrnycklar? För att komfortöppningen ska aktiveras måste knappen tryckas in och hållas nere för att rutorna ska åka ner. |
|
|
Ja det händer med alla 3 nycklarna :S |
|
|
Kan det hjälpa med att koppla från batteriet ett tag och se om systemet nollas. Tänkte mest om den börjat flippa till nu när det blivit kallt. |
|
| Jag har provat det men blev ingen skillnad. Tog felkoder på bilen men hittade bara på utetemperatur givaren. Finns det inte nått sätt att göra om i mjukvaran att man stänger av den funktionen? | |
|
Goose13: Detta kan säkerligen BMW hjälpa dig med. De programmerar helt enkelt om dina nycklar med de förinställda inställningar som du önskar. Ta kontakt med dem så löser dem nog problemet till dig. Har dock ingen aning om vad det kan kosta. 300-500kr/nyckel kanske? Mvh Jimmy |
|
| Tack för svaren! Får ringa och prata med BMW. Dom försökte få mig att byta elbox första gången jag ringde men kostade 6000 plus arbete! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.