|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Du kan hitta begagnade S38 grenrör för några tusenlappar. Dom är förmodligen bättre utformade än något no-name extraktorrör. Ta bort rörsystemet och svetsa igen. | |
|
Jag har redan både ett extra S38B36 och B38 grenrör liggandes så den biten har jag redan. Tänkte också kapa och svetsa igen eller svetsa dit nipplar för avgas temp eller mottrycks mätning för eventuella framtida bruk. |
|
|
När man byter till andra grenrör bygger man ju bort Puls-Air systemet som sitter i original grenröret. Om man är råkar ut för en Besiktningsgubbe med Gestapo läggning kan man ju rent teoretiskt åka på en 2a. Men med avgasvärdena är det inga problem, man seglar lätt igenom med ett korrekt CO värde. (Förutsatt att allt annat är OK) Kapa väck lufttillsats rören på S38 grenrören, besiktiga och var glad. / Daniel |
|
|
Jo Puls air systemet tänkte jag givetvis modda bort, tänkte svetsa dit nipplar för tex EGT eller mottrycksmätnings möjligheter istället. |
|
zcooter |
Kul tråd! Jag har flång nya M88/3 Grenrör liggandes som jag behöver, PM eller maila om någon skulle vara intresserade PS, skänker inte bort dem |
|
Hej zcooter Vad skall du ha för de grenrörena? |
|
zcooter |
herr Dobermann du har powerpost |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.