|
|
|
|---|---|
|
hej nu har jag fått ett problem med min bil. Det låter/surrar från vänster fram. Ljudet börjar vid cirka 40 km/h. Bilen är en 325i sedan från 2007 och den har gått ca 13000 Mil. Vad tror ni att det beror på? | |
|
Antingen hjullager eller däck. Började det i samband med att du bytte till vinterdäck? Boldly goes where no BMW has gone before |
|
|
Jag köpte bilen för ett par,dagar sedan så det kan jag tyvärr inte svara på. På vilket sätt skulle däcket vara dåligt? Kan jag se det på däcket Om det är ett lager, vad kostar det på ett ungefär att fixa? Tack för svar/ jacob |
|
|
Kan du byta lagret själv, så kan du väl räkna c:a 1000 lappen om jag minns rätt. Har för mig det skall pressas i också. Ang däcken så kan vissa ha en tendens att föra diverse missljud. Varför vete fan. Har du kollat spindelleder och lite sånt runt omkring i framvagnen? |
|
|
Du börjar ju komma upp i miltal där diverse börjar bli kass. Har du möjlighet att fråga förra ägaren om det är något han tänkt på eller vet vad det kan vara? |
|
|
13 000 mil bör väl inte vara någonting. Vår Audi har gått 22k på 2 år och den är bara servad, aldrig några problem. Tyvärr kan jag inte kolla med tidigare ägare. Men det sjunger från vänster fram. Jag kan tyvärr inte byta lager själv, vad kan det kosta på en verkstad? |
|
|
Har för mig farsan betalade c:a 3000:- totalt på Jarls i Hbg. Ang hur vissa saker slits är nog både från och till. Brorsans Bmw hade gått 12000 mil när mer eller mindre hela framvagnen byttes ut. Vissa personer bryr sig inte utav första ägarna. Ränner över vägbulor, trottoarkanter osv som de tror det är en jäkla jeep. Så det kan variera kraftigt. |
|
| Kan va dom satans rft däcken med!!! speciellt bridgestone och dunlop blir vågiga i inkant av framdäcken kolla de först. annars e de hjullager. | |
| Lite OT, men hur många bilar har du mannfalk? | |
|
Grandy.. Den listan är tyvärr inte aktuell. Just nu har jag en 325 åsmodell 2006. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.