|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet vart man ska vända sig om man vill ha så kallade "hjälar" ovanför sido-blinkersen på framskärmarna?? Jag såg en M5:a idag som hade det och det var faktiskt RUGGIGT läckert!! Någon firma måste väl kunna göra sånt?? MVH Robban | |
|
Du menar sådana som sitter på M3 E46?? Finns att köpa hos Länk ///Tobbe |
|
| Han menar nog dem som sitter på z3an.. | |
|
"gälar" menar du va...? :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Ja precis sånna GÄLAR som sitter på Z3:an!! Stavade nog lite fel när jag skrev frågan, he he... MVH Robban B |
|
|
hehe...kunde bara inte låta bli // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Z3 gälarna är ju i plast, hur hade du tänkt få dit dem?? Volvolösningen är ju att såga bort en bit i skärmen och spackla dit gälarna, men så får man inte göra på en BMW. =) Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Gälarna kostade ca 900 kr per par på BMW för ett år sedan när jag frågade och det var den tidigare modellen som inte har kromlisten tvärs över. På Z3:an sitter det någon list eller liknande bakom så där går de iaf att montera bort dem, där är de inte permanent fästa i skärmen, dessutom har väl Z3:an plåtskärmar, eller? Är dock inte 100% där. Annars kan du bara fråga hos någon billackare med plåtverkstad då du säkerligen behöver ny lack på skärmen iaf. Jag tror inte kostnaden blir särskilt hög då ingreppet är relativt enkelt. RAWLAW Words of wisdom: *Second place is the first loser! *Only the one competing can win. *If you´ve got it but didn´t bring it, you should have stayed at home. |
|
|
Skärmar och skärmar, huven och de små plåtbitar som isåfall skall kallas skärmar är mycket riktigt i plåt. Men själva biten med gälarna är i plast. Den varianten av gälarna med kromlisten är väl till M modellen. Den andra till övriga Z treor. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
| gälar som sitter på nya m3:an kostar 500 kr/st hos bmw. Det svåra är inte att hitta gälarna utan någon som kan sätta dit dem, det lite pill med dem. Vet att rieger sätter in såna men ramen/kanten hamnar på skärmen. Har sett en blå m3 e36 so mhar gjort det läckert. | |
TED |
Mayday: Kanske var min m3 E36 med M3 E46ans gälar du sett. Bilder på www.m3turbo.nu /Mvh TED |
|
Kan skaffa helkromade gälar om intresse finnes mvh PH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.