|
|
|
|---|---|
| Heeej, jag har stött på ett dilemma angående låset på förardörren. Det är så att när jag låser bilen går det hur bra som helst dvs. dörrar och bagageluckan låses. Det är när jag ska låsa upp problemet kommer, då låser inte förardörren upp sig av någon konstig anledning, fastän både passagerardörren och bagageluckan gör det. Så för att låsa upp förardörren får jag gå in genom passagerardörren och dra i handtaget så att låset går upp. Undrar om det finns någon som kan förklara detta dilemma och kanske ge tips på hur man kan åtgärda felet? | |
| Bil- och årsmodell? | |
| 323 Coupé -99 e46 | |
| Jag har samma problem! Fast jag kan låsa upp med nyckeln i dörren som tur är.. Så jag följer tråden med spänning | |
|
En vild gissning är att c-låsmotorn börjat ge upp. Kanske den klarar att låsa men inte har kraft till att låsa upp?? På e36 har jag varit med om detta. Senast jag bytte c-låsmotor så var det dock tvärt om; den orkade inte låsa, men klarade att låsa upp. Så en chansning kan vara att köpa en på skroten och testa. Rejält tålamodsprövande att byta kan jag lova:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.