AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.928

Värdering av E60 LCI 530xd A M-sport 2007

Hej!
Som rubriken lyder så skulle jag vilja veta vad min bil bör vara värd vid en ev. försäljning.

Bilen inhandlades i Juni i år och nu letar jag hus så man kommer inte ha råd med både bmw och hus.

Bilen har gått 7000 mil, svensksåld och en tidigare ägare.

Utrustning:
Platinagrå metallic och cream beige inredning.
Komfortstolar
M-sport
Comfort och advantage paket.
Automat
Fyrhjulsdrift
Taklucka
Nya 17 vinterdäck(goodyear ultragrip) på bmw org. fälg.
Bilen är nyservad och väl omhändertagen.

Finns säkert mer utrustning men kommer inte på något nu.

Vad tror ni AP-experter jag får ut för denna bil?

Mvh Michmich
Ser ut som en fin bil du har och bra historik. Skulle tippa att den ligger i värde 260-270 tkr. Saknas väl bara navi vad jag kan se. Tar för givet att det är skinn i den, du skrev aldrig det. Du har en väldigt fin spec på bilen tycker jag. Borde vara en attraktiv bil att sälja nu.

/Anders
Med Känsla: tackar, självklart är det skinn i den. men 260-270tkr känns inte det lite i underkant med tanke på att det är en facelift och endast 7000 mil? Det finns 530 bensinare för 295 ute på blocket med likvärdig utrustning så man tycker iaf att den borde stå lite högre i pris med tanke på diesel och fyrhjulsdriften?
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Försökte sälja min 330xd -07 i sommras. Trots att jag låg bra till i pris var intresset minst sagt svalt. Stor motor, fyrhjulsdrift och steptronic = dyr skatt och hög förbrukning, vilket inte "ligger i tiden".

Någon kvalificerad gissning om pris vågar jag mig dock inte på...

MVH Christofer
Crille82: skaten är ju inte så hög på faceliften tack o lov, den ligger på 5500 per år. Som ex. hade jag en 520 Da 2006 som hade 5400 i skatt och då är de 163 hk och bakhjulsdrift, Så bmw har ju lyckats ganska bra med motorerna.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
De likvärdiga jag kollade kostade över 6000:-, men men, 5500:- är inte direkt billigt det heller. Skatten är en piss i havet jämnfört med värdeminskningen och allt som allt är det en dyr bil att äga, vilket i sin tur troligen gör att 520d och 525d är populärare.

Fin bil förresten!

MVH Christofer
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
MichMich:

Hittar inte en enda LCI under 299´ just nu på Blocket, prova med 269-279 som utgångspris om det är en sedan du har, om det är en kombi så plussa på 10-30´!

Men du måste ut med den på annons, se till att det framgår att bilen har M-sport + komfortstolar + xenon?

Mvh
Jag tolkade att det är en sedan när det står E60 i rubriken, därav mitt värde. Touring ligger helt klart cirka 15-20 tkr högre skulle jag tro och har framförallt en bredare målgrupp. Bästa är som sagt att sätta ut en annons. Testa 279 och var beredd att sälja på runt 260 är mitt råd (räknat på en sedan). XD är rätt tid att sälja just nu också med fyrhjulsdriften. Det är som sagt en attraktiv kärra med bra spec. Viktigt du har bra bilder.

/Anders
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
MichMich: Jag kollar just på dem bilarna som din och kan bara säga att firmorna säljer 530 för runt 300kkr så då ligger din privat tyvärr så som killarna här säger.
Köpte min E91 fabriksny 2009-06 för 360kkr och skulle kolla inbyte...fick 240kkr av BMW. Så även små motorer faller snabbt och kraftigt i pris om det är till någon tröst.

Nu funderar jag starkt på om det är så fruktansvärt lönt att köra svindyr BMW som störtdyker i pris, framför t.ex. en VW Passat kombi. Dessutom är bagageutrymmet MYCKET större jämfört med min E91 och i grundpriset ingår fyrhjulsdrift, DSG låda, sportstolar, helskinn, mörktonade rutor osv osv för 20.000:- mindre än motsvarande motor hos BMW i grundpris på en 320d UTAN alla dessa tillbehör som VW erbjuder som standard.
Ville bara dra en parallell för hur dyr BMW egentligen är och om det verkligen är så lönt att bjuda på alla dessa tiotusentals kronor.

"Riktiga män kör diesel"
>Herr Bayer: Jag tycker du har en väldigt negativ syn på BMW nu och som inte överensstämmer mina tankar iaf. Sen att jämföra en Passat med en BMW är som att jämföra äpplen med bananer. Är du på Passatnivån kan du likaväl köpa en ännu billigare Kia eller liknande. Det finns ju alltid en anledning här i livet till att en vara eller tjänst är dyrare eller billigare. Jag brukar alltid säga till mina kunder att du får det du betalar för. Oavsett om du köper en kostym, en bil, en bit kött osv. Sen gällde ju inte den här tråden alternativ till BMW utan den gällde värde på en BMW som MichMich undrade över.

/Anders
Tack för alla svar!
Jag får försöka ta riktigt fina bilder på den alt. låta en bekant sälja den på en bilfirma för att kanske få ut lite mer från bilen. Som sagt det är ju en fin bil med bra spec. och historik och det var ju darför jag fastnade för den själv. Får se hur det går med att sälja den nu, Annars sparar jag den och säljer den till sommaren istället och då får man väl ta den rejäla värdeminskningen..

Mvh Michmich
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.