AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
393

Vad får man i tyskland ge för en e36 ?

Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
Jag ska importera en 320i el 325i e36 från Tysdkland i slutet på Sommaren. Jag hade tänkt att lägga ut ca 3500:- + - 4000:- på bilen.

Nr 1: Kan jag få en hyfsad bil för dom pengarna? Att jag inte får nån superfin bil är jag medveten om. Men vill gärna inte ha ett ras som skär efter en kvart eller vart krockad eller nåt. Så om det är lite småfix med bilen så är det inga problem då farsan har vart mekaniker i över 30år.

Nr 2. Vart i Tyskland ska man åka? Jag vill ju helst komma undan med en så liten resekassa som möjligt. Vad är billigast flyga ner (2pers)och köra hem eller att köra ner och hem? Är det stor skillnad på utbudet i olika delar av tyskland? Vilken del har störst utbud och finast bilar? Gärna nån stad där det finns ett par återfösäljare så man kan välja lite. Om man nu kan få välja för dom pengarna??
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag utgår ifrån att du menar 35tusen och inte 3500? Jag tror nog du kan få en e36a för dom pengarna med en hel del mil på mätaren och som du säger inget superskick.

Dom bästa fynden gör du söderut flygpriser varierar på ålder och varifrån du flyger så det kan vara värt att kolla upp. Frågan är om det är värt att importera? Priserna har rasat ganska bra här i sverige och för 50 tusen får du en 320 e36 i OK skick här.
Lundin: Jag antar att du läst Importguiden här på BMWPower, om inte kan du nog hitta en del matnyttigt där.

www.malte-racing.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.