|
|
|
|---|---|
|
Jag verkar ha många problem med min e39 men så är det inte riktigt haha. Min backsensor har lagt av bara så där o det i samband med att jag drog loss kabeln till förarstolen så aibaglampan tändes. Tror ju inte det har nått samband, men det har då inte funkat sen dess. Det som händer när jag lägger i backen är att jag får en lång ton kanske 5-6 sec för att sen bli tyst helt, Inga pip eller nått när jag backar mot nått eller för handen sakta mot sensorerna. Nån som har nån ide om detta fenomen? Tacksam för tips Tack på förhand Mvh Freddan M-killen | |
| Länk | |
|
Och felet var en trasig sensor eller? jag fatta inte riktigt va ditt problem var? M-killen |
|
|
Bak hade jag kabelbrott, fram trasig sensor. Länk beskriver hur du kollar vilken senor som är paj. Slå på tändningen, lägg i backen så PDC startar, lyssna på varje sensor, det skall knäppa lite om den fungerar. |
|
|
Ahh hur sitter kofångaren fast där bak då? har ju e39 im så jag har ju ingen list de sitter på i mitten ju. Får kolla detta i morgon då. Hade du oxå så du fick ett pip på 4-6 sec när du la i backen? M-killen |
|
|
Ja det var ett konstant pip några sekunder sen tyst. Det finns säkert guider för hur du byter sensor på E39 nån stans på internet, Google is your best friend! |
|
|
o jag som hatar att leta o är kass på engelska med för den delen haha. Låt oss nu säga att en sensor är kass, Var kan man få tag på en ny för utom hos bmw o va kostar de i runda slängar på ett ungifär? Mvh M-killen |
|
|
Kollade sensorerna genom att lyssna på dom o en av dom är helt tyst o de andra tre knastrar det ifrån. Hur gör man nu då? går det att bara byta den som är trasig eller måste man byta allihop tro o hur gör man? mvh Freddan M-killen |
|
|
Du behöver bara byta den som är kass. Kostar ca 1000:- för svart alt. 1500:- om du vill ha den lackad i bilens färg. Toklätt att byta. Janne |
|
|
ok låter ju kanon bra ju. Hur får man loss den då? mvh Freddan M-killen |
|
| Om sensorn inte sitter på listen måste du tyvärr lossa hela kofångaren bak, då de två sensorerna trycks dit bakifrån. Sök här på forumet så hittar du vilka skruvar du måste åt för att lyckas lossa kofångaren. En tråkig övning för att byta en liten sensor. | |
|
Ok fy va jobbigt de hade varit o lossa kofångaren bara för de. Den som inte funka sitter på listen så då slipper jag kanske lossa hela kofångaren då? M-killen |
|
|
Det slipper du då.. Lossa listen med hjälp av en smörkniv i plast, så slipper du skav på lacken. Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.