|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på köp av E65 2006 och undrar om det alltid är massage i "komfortstolar"? Jag har märkt att det i mittarmstödet finns 3 knappar, förutom de som gäller stolsinställningen, och att den nedersta knappen indikerar "massage". Stämmer detta? | |
|
Massage är tillval. Den nedersta knappen är för massage. |
|
| Om det finns en tredje knapp så har den massage, annars inte! | |
| Är massage stolarna något att ha, inbillar mig att det är bra vid långa körpass? | |
|
knapp 1: stolsvärme (3 nivåer) knapp 2: kyla - extrautrustning (3 nivåer) knapp 3: masssage - extrautrustning (endast av eller på) massagefunktionen är helt ok. jag brukar köra igång den ett tag på långkörningar vilket är en trevlig känsla. Massagen sitter i själva sittdynan (ej ryggstöd) och höjer/sänker på olika sidor i någon vågliknande rörelse, går rätt långsamt men bör nog vara så ur trafiksäkerhetssynpunkt också. Tanken är att man blir tvungen att ändra sittställning lite då och då vilket är nyttigt när man sitter länge. när man slår av funktionen kan det ta en liten stund (10 sekunder eller så) för stolen att komma tillbaka till sitt normalläge. |
|
|
Nja, tanken är inte att man ska behöva byta sittställning under körningen med massagestolarna. Massagestolarna ändrar rumans och ryggslutets ställning så att man ska slippa byta sittställnig vid längre färder. Tror att det egentliga benämningen är "aktiva stolar" och att dessa bara folkligt kallas massagestolar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.