|
|
|
|---|---|
| Är der någon som vill låna ut en radiomodul bm 54 eller ev sälja. Min radio och cd bara skrapar och piper så mman nästan inte alls själva radion. Jag har prövat att byta ut förstärkaren men det är samma fel ända, så jag skulle nu vilja pröva en radiomodul för att se om det är där problemet sitter.. tacksam för hjälp. Det är en bbmw professional bm 54 och den sitter i samtliga modeller som e39 e46 och x serien mm | |
| Ja nu har jag fått tag i en radiomodul... Och stereon funkar igen! | |
| Vart fick du tag på en och hur mycket fick du betala? Behöver chans köpa en jag med | |
| Jag tog saken i egna händer, hade ringt runt till en massa bildemonteringar men ingen hade någon radiomodul sa dom, men jag fick gärna komma och titta själv. Sagt och gjort så åkte jag till en bildemontering (ådalens bildemontering) och hittade en radiomodul i den andra bilen jag tittade i. Den satt i en x5, priset låg mellan 1300:- till 3000:- . Men runt 1500:- kan man nog få en för iaf :) och det är ju bra pris... | |
|
ja det är ett vettigt pris. Vad är det för krav på rätt radiomodul igentligen? När man tittar på realoem så verkar det finnas ca 10 olika moduler till våra bilar med olika reservdelsnummer. Hittade du på en med exakt lika reservdels nummer som din? Om man letar i en bil som har haft MK4 Navigatorn och är från 02+ då borde det fungera? |
|
| Ja BMW har tydligen haft problem med dessa radiomoduler sa dom när jag pratade med en på bmw, men vad dom sa till mig är att man kan ta en från e46 e39 eller x5 från -02 för det viktigaste är att den heter bm 54. Sedan är det som du skriver BMW har en massa nummer på radiomodulerna och det är för att dom har fått göra nummerändringar när dom fått problem med dom. Kravet att det ska finnas i en bil är ju att det har suttit en professional radio i den men det har du säkert koll på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.