|
|
|
|---|---|
|
Har hittat ett jättetrevligt insprutningssystem till mitt turbobygge men det hanterar inte tändningen tyvärr. Så nu undrar jag vad ett motronicsystem årgång 86 behöver ha kvar för inputs för att fungera normalt på tändningssidan? Tänkte främst på om man kan slippa mängdmätaren, resten kan nog vara kvar. /Per | |
|
Jag vet faktist inte vad som händer om luftmängdmätaren tas bort. Antagligen får du en grundtändning. Sen var den ligger är en annan femma. Om det är megasquirt du tänker på så kommer det väl ett tändsystem till det ? Frågan är hur stor begränsning luftmängdmätaren är egentligen. |
|
|
Kommer var ordet, är extremt otålig just nu....... Måste få köra lite med den innan snön kommer. Det är inte begränsningen jag är orolig för, det är mest att jag gärna slipper fipplet med att koppla in den mellan luftfiltret o turbon. Men anta att jag har den kvar men istället kopplar bort spridarna och sätter dit 6 nya spridare och styr dem med Ms'et. Hur kommer då motronicet att reagera när det kanske försöker reglera tomgång och det inte händer nåt? stackars lilla chipshjärna...... Det får bära eller brista. /Per |
|
| Ligger tomgången rätt så behöver ju inte motronicet bry sig. =) Men jag tror inte att den gör mycket mer än går in i ett "limp-home"-läge om det nu finns sånt i de gamla boxarna. Då får du grundtändningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.