|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte installera Bluetooth i min M5:a tillverkad 6/2002. Den är utrustad med telefon, navigator och röstkontrollsystem (VIS). Har kommit underfund med att jag behöver följande delar: ULF Modul 84 10 9 154 358 Hållare t d:o 84 13 6 924 547 Eject box 84 21 6 933 415 Mikrofon 84 31 6 938 762 (bättre än den som sitter i bilen) Bluetoothantenn 84 50 6 928 461 BT antennkabel 61 12 0 137 616 Dessutom en sk jumper-plug (kortslutningsplugg??) 84 11 0 018 038. Dessutom litet skruv och mutter. Något annat som jag behöver? | |
| Röstkontrollsystemet förkortas nog SES. Vet att det måste tas bort. | |
| Blåtandsmodulen ersätter Röstkontrollen, med bibehållen funktionalitet som jag förstått det... tänk på att försöka få tag på den senaste ULF modulen - dom tidigare lär vara rätt mycket sämre har jag läst.... funderar på att göra samma sak nämligen. | |
|
Hej jag har pratat med en bmw verkstad och enligt dom så går det inte att få fram bmw original blåtand till E39 2002 så det får bli den fasta luren eller parrot. mvh Fonzi |
|
|
Hej Fonzi! Jag tror att dom har fel! Vad som behövs är ju blåtandsmodulen som monteras ibak på vanliga telefonmodulens plats fast i en annan hållare. Kablaget (som redan finns i min bil) mellan Ejectboxen (enligt vad jag förstår så ansluts ytterantennen till ejectboxen)och blåtandsmodulen, blåtandsantenn, som monteras i hatthyllan och dessutom en ny antennnkabel mellan telefonmodulen och btantennen. Mikrofonen kan behöva uppgraderas. Se artikelnr. Allting är möjligt! Se f.ö. denna länk:Länk MVH Magnus |
|
| Men förstås. Vad menar dom med att "få fram". Kan dom inte skaffa delarna??? | |
|
Jag fick svaret att dom har utgått hos bmw och därav så har jag inte jagat dessa delar längre därav svaret i forumet men har dom fel så har jag fel. MVH Fonzi |
|
| Var inne på Novation (Uppsala) igår. Eftersom delarna finns på ETK'n och inte är utgångna där så borde dom finnas. Dessutom finns dom att få via Schmiedmanns. | |
|
Hej Fonzi! Idag fick jag blåtandsmodul, antenn, ejectbox, hållare, antennkabel o litet andra prylar från Novation (BMW försäljaren i Uppsala). Nu återstår bara installationen men har gott om tid på mig då M5'an är avställd o skall ut först i vår. |
|
| Parrot CK3000 evolution + lämplig adapter för Connects2 för rattknapparna kanske kan vara ett enklare och billigare alternativ? | |
|
Ok änu en gång så är dom ute på hal is tråkigt att man jobbar med någotsom man inte vet ett skit om ska kunden behöva rätta en aktoriserad bmw återförsäljare om vad som är vad är mycket besviken över hur man hanterar sina kunder. Från det ena till den andra hur mycket gick hela kalaset på om man får vara nyfiken. MVH Fonzi |
|
|
Visst är det tråkigt att dom inte vet sk-t! 6600,- gick allt på eftersom jag har 10% rabatt via BMW klubben. Behövs dock en liten kabel i 150 kr. klassen eftersom ejectboxen 84216933415 inte tillverkas längre utan är ersatt med nr 84 10 9 168 940 och till den behövs en adapterkabel 84 10 9 205 271. |
|
|
Ja det kanske är ide att ringa Novation (Uppsala) för vidare info och beställning helt ok pris för dessa prylar tycker jag. Jag kommer att tala om detta för dom här hemma att det fins vist, att få tag på men det saknas kunskap och ett vist ointresse för att få nöjda kunder? MVH Fonzi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.