AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
695

Klima/fläktproblem 320i ´98

ja
304
janebrink
335dT ´07
VW Beach Buggy ´69
Ford Mustand ´69
Tjo! Har använt sökfunktionen, men inte riktigt kommit fram till nått vettigt...

Jag har följande knepiga problem:

1. Det tar ca 2.5 mil innan ja har behaglig temp i kupén. (3 minus ute imorse)

2. När väl värmen e där, så går det fan inte att få det svalt i kupén. Ja ställer den på 16 grader och flingan aktiverad, men den blåser lika varm luft ändå?!

3. Trots att fläkten går för fulla varv (o väsnas en del...Lager?) så e d inte mycke den blåser! Fläktar knappt!

Fläktmotståndet e tydligen bytt. Fast han som bytte motståndet tog det från sin 540 ´02. Dock så strulade motståndet på hans 540 och det va därför han tog ut det (fläkten stog o gick o drog ut batteriet), men han säger att det fungerar bra i min 320...?! Får nog handla nytt...

Tar rätt lång tid innan motorn kommer upp i "klockan 12 temp" oxo... den ligger på typ klockan 10 i 2 mil ca. I köer med krypkörning så ligger tydligen tempmätaren på strax innan rött enligt förre ägaren.

Nån som har nån lösning på mitt problem, eller som vet var ja ska börja rota?! Hjälper det att läsa felkoder?

mvh
Anders.
ja
304
janebrink
335dT ´07
VW Beach Buggy ´69
Ford Mustand ´69
Glömde skriva ut i inlägget att det är en 320i Touring ´98 med dubbelzon klimatanläggning.

Har heller aldrig hört ac-pumpen starta...

Fläkten varierar sig mellan olika varvtal lite som den vill.
ja
304
janebrink
335dT ´07
VW Beach Buggy ´69
Ford Mustand ´69
nehe.... Ja ja... Den kommer hamna på skroten nu ändå... Seriekrock i Göteborg imorse...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.