|
|
|
|---|---|
|
Som jag skrivit i en annan tråd så ska jag bla. lackera om min front och jag funderar då, som jag varit inne på innan, att montera CSL-splitters. Tanken är att monteras splitters innan lackering och att lackeraren spacklar in splittersen i fronten så att det inte finns någon skarv, likt CSL. Vad tror ni om det? Fråga 1: Splittersen är av kolfiber och min fundering är om jag ska låta kolfibern vara orörd eller om jag ska lacka även splittersen? Vad blir snyggast? Min M3:a är Carbonsvart. Fråga 2: Hur känsligt tror ni själva spacklet blir? Kommer det att krackelera efter tag? Isf. är det ju knappast aktuellt. Fråga 3: Faktum är ju dock att fronten blir något lägre och därmed oxå känsligare för att man skrapar i den på någon vägbula eller dylikt. Tror ni spacklet spricker vid en minsta skrap eller är det lite flexibelt? Mvh Jimmy | |
|
1: Kolfilber ser snyggt ut så lacka inte. 2: Finns väl olika sorters spackel. Men lägger han spacklet tunnt så borde det inte vara någon större fara. 3: Helt klart så är risken överhängande att det ger sig relativt "lätt" |
|
|
OEM Jimmy OEM på så fin bil. Mitt tips, låt bli eller köp OEM CSL front. |
|
|
Dawwe: Ja det är sant bli nog isf. att behålla kolfibern olackad. MAXEY: Håller med dig att OEM alltid är att föredra men jag gillar inte riktigt CSL-fonten + att jag gillar kombinationen av AE och dimljus som inte är möjlig med CSL-fronten. Tycker originalfronten är för tam och vill få lite mer aggressiv look på fronten. |
|
|
Uppdaterar tråden något. Efter många om och men så har jag nu monterat kolfiber splitters och här är resultatet... Länk. Dock är de endast monterade ovan på och ej inspacklade. Passformen kunde varit något bättre, får se hur mycket jag stör mig på det. Vad tycker ni? Mvh Jimmy |
|
| Tycker det ser riktigt bra ut! | |
| Hittade dessa på BMWs hemsida Länk någon som vet hur passform är och om dom passar på en M3 front? | |
| anus Jimmy, anus. Org är snyggast! | |
|
Vart köpte du dom splittersarna Jimmyboy?? Och vad är det för fabrikat? |
|
|
Omegamannen: Jag köpte splittersen på Schmiedmann. Fabrikatet känner jag inte till. Din direktlänk till BMW-sidan funkade inte. Vad hade du hittat där? Mvh Jimmy |
|
| Finns BMW Performance splitters att köpa från BMW till E46. Du får söka på BMWs hemsida för det funkar tydligen inte att länka till produkten i sig. Provar länka en gång till och ser om det går nu Länk | |
|
Men de finns inte till M3 tyvärr. Hade det funnits original så hade man ju hellre köpte det. Tycker som sagt att M3-fronten ser för mesig ut original. Förstår inte varför det inte finns splitters typ ACS som jag hade på min fd. 330... Länk . Snygga och ger bilen ett grymmare utseende tycker jag. |
|
|
grejen med csl splitters är att de sitter riktigt dåligt vilket gör att det ser så plastigt/billigt ut! Köp hellre en ac schnitzer läpp eller strassentech |
|
|
grejen med csl splitters är att de sitter riktigt dåligt vilket gör att det ser så plastigt/billigt ut! Köp hellre en ac schnitzer läpp eller strassentech |
|
|
Låt bli.. OEM CSL Front om det ska vara nått. Annars en liten tunn läpp om ens det.. Du brukar har bra stil och dessutom en mkt fin bil.. Låt bli. :) |
|
|
Phoenix: Ja jag håller med om att många splitters på marknaden sitter riktigt illa. Men du kan ju inte dra alla över en kant för att du testat ett eller kanske två fabrikat ;). Dessa passade helt ok igår när jag monterade dem för att testa och efter en liten koll idag så ska jag justera/spänna in dem lite i ytterkant när jag får tid och då tror jag att jag kan få dem till att sitta riktigt bra. MAXEY: Tack tack, men inte är det väl så illa ;). OEM CSL front vill jag som sagt inte ha. Då tycker jag standard M3 är snyggare faktiskt, just med dimljusen och symmetrin. En hel läpp förstör hela fronten anser jag eftersom jag verkligen gillar när den är delad som BMW har det på sina M modeller, men lite för lite tycker jag ändå. Jaja, skönt att ha sådana här I-landsproblem iaf. Mvh Jimmy |
|
|
Kör dom olackade och ospacklade blir snyggast så |
|
| Jimmy: Fabrikat och fabrikat. Du ska se att det är samma Kina-skit som säljs överallt =) oavsett vad företagen på ebay kallar dem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.