|
|
|
|---|---|
| Hejsan på er! Hur svårt ska det vara att hitta en fräsch e34 525 eller 535..? jag har letat som en galning nu ganska länge.. verkar vara väldigt sällsynt, 525:or finns det gott om, men en massa över 30k mil, sönderkörda osv... ingen som har en fin pedantskött 525 eller 535 till salu till en som sköter om bilen? | |
|
Börjar bli sällsynt med fina exemplar...jag sålde min E34 540 i fint skick förra sommaren... Lycka till! Beemoholist javisst! |
|
| Ja helt rätt. Så synd bara att många ungdomar kör sönder dessa fina bilar.. står en ruskigt fin 530 i mitt garage men "gubben" vill ej sälja.. :-) | |
|
Jag har en sjysst till salu i Powerbörsen. Gr8ride |
|
zcooter |
Kan vara ide´o titta i mobile.de eller e34.de!!!!!! |
|
Iszkiewicz: Nedan saxat vad jag skrev i en annan tråd: "Jag gillar E34:an och dess fantastiska kvalitet. Som ett exempel så kan jag berätta att min e34 -89 med 20 000 mil är absolut 100,0% rostfri! (Jag skulle kunna skänka bort bilen till den som kan hitta rost.) Den är även i övrigt i mint condition, 100% felfri och t ex inredningen är absolut fläckfri. Jag skulle gärna sälja bilen men tyvärr så får jag ju inget för den. Prismässigt jämförs den med rostiga och trasiga exemplar som är ute på Blocket och som har haft 10-20 ägare med bakvänd keps. Då kan jag lika gärna ha den kvar i 20 år till för den pryder sin plats på garageuppfarten och det är ett rent nöje att göra ett par söndagsturer varje sommar. Den har gått i snitt 200 mil per år de senaste 10 åren..." Min bil är alltså en relativt ovanlig 530i med stora sexan och i övrigt (enligt mig) jämförbar med 535. Jag köpte den ny av dåvarende Förenade Bil i Göteborg. Jag valde mycket hellre en 530 med mindre utrustning än en 525 med full utrustning. (En ny 535 var då inte aktuell för mig...). Jag vet inte ens om jag vill sälja den men om du är 100% seriös och i övrigt rätt köpare så kanske jag eventuellt skulle kunna tänka mig att skiljas från den... Skickar även en powerpost till dig om du vill ha kontakt (Någon annan som har en E34 med en ägare?) |
|
|
Ibland handlar det bara om tur. En vän till mig köpte en 525 -89 så sent som förra veckan. 20k mil, en ägare sen ny, rostfri, pedantskött, och med oxblodsröd inredning(!). Det känns dock nästan lite synd att man kan få mer pengar för en härk, han köpte den nämligen för 15k. |
|
|
Det börjar bli i det närmaste omöjligt att hitta fina kortmilade e34:or numera. Hittade min 525ia-90 i våras. US-import med under 60.000 miles på mätaren och har aldrig sett en vinter. Kände till ägaren men visste inte att han hade den. Hans dotter köpte den till honom vid 8.000 miles 1990/91. Mycket utrustning inkl fungerande AC. Hittade precis en uppsättning type 4 turbinfälgar i perfekt skick till den. Hittar du en orörd kortmilare så sug den omgående. Lycka till i jakten och kolla även Tyskland. Pelle |
|
|
Länk Den där ser bra ut på bilden, kanske kan vara något? |
|
|
ulf530: Jag skickar ett pm till dig :) Hittar jag inget så väntar jag tills våren då kanske det blir en tur ner mot tyskland, var faktiskt igår och tittade på en ruskigt fin 325 93- m-paket. efter ett ganska långt samtal frågade jag om det fanns något fel på bilen, vad som helst.. inga fel var det.. när man kom på plats var bilen väldigt fin utvändigt likaså invändigt, på check kontrollen stod det check coolant level, jag öppnade olje locket och ser att det är som gul/vit sörja.. jätte kul att köra 30 mil, 15 dit 15 tillbaka... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.