|
|
|
|---|---|
|
Körde hem från jobbet ikväll när bilskrället börja hosta o hacka vid acceleration i trean o fyran. Upp till 3000 varv krånglar hon. Är en 335i från 08 som gått 2800 mil. Någon som har en aning om vad som kan ha hänt? | |
|
Har själv upplevt lite såna tendenser (BMW 135i), speciellt att motorn är lite trögstartad när den är kall. Finns tydligen lite kända problem med bränslepumpen om man läser på amerikanska forum. Mitt problem verkar dock ha löst sig efter att jag nästan tömt tanken och därefter bara har kört på V-power (99-oktan) från Shell. Jag skulle testa att köra med finsoppa och se om problemet försvinner, det kan ju vara så att du fått dålig bensin. Min bror fick en gång dålig soppa som av misstag att blandats med diesel. Fattar inte hur en mack kan tabba sig så. Som tur var fick han ersättning för det. Står lite om bränslepumpsproblem en bit ned i denna tråden: Länk |
|
|
Verkar som BMW återkallar bilar i USA: Länk |
|
|
Tack för tipsen, idag funkade hon som vanligt, lite skumt? Men jag får väl vara uppmärksam till våren, då hon är på väg in i idet för vintern. |
|
| Ring BMW och uppge ditt regnr och fråga om du ska få den nya mjukvaran för bränslepumpen. Antingen måste du byta pumpen eller så räcker det med mjukvaran som ska va kostnadsfri. | |
|
Sevak > Är det BMW sverige man ska ringa eller den lokala handlaren?(Novation Uppsala i mitt fall) Finns det mer info man kan läsa om detta, tex från BMW officiellt? |
|
| Din lokala åf. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.