|
|
|
|---|---|
|
Hej på er. Fick en påringning av den lokala Dinitrolfirman idag och dom ville göra en kontroll "eftersom bilen va 3 år" bla bla bla.... Antar att dom kommer rekommendera mig att göra en behandling oavsett, skillnaden är bara att jag blir 250:- fattigare och får ett par inspektionshål i balkar/hålrum??? Hade inte tänkt kosta på bilen nån extra rostskyddsbehandling då den hittils inte rullat på saltade vägar... Nån som gjort/sett en rostskyddsinspektion och vill dela med sig av resultatet? Mvh David | |
|
250 kr är ju bra för att se hur det ligger till ? Och om dom borrar upp hålen kan du ju göra jobbet själv sen :) |
|
|
Jag har arbetat med rostskydd och då Dinitrol för ca 4 år sedan. Vid en sådan kontroll används bilens befintliga hål, om dom inte ändrat det nyligen och även borrar upp där det behövs. Jag tror inte man gör det.. Förmodligen kommer dom rekomendera dig en behandling då bilen är (borde vara) helt rostfri, och att du vill fortsätta ha den så! Typ så kan det låta.. Så här tycker jag: Ska du behålla bilen länge och börja använda den på saltade vägar är en Dinitrol-behandling inte fel. Planerar du att byta om kanske 2-3 år, då har du inte igen dom pengarna en behandling kostar. Dinitrol är beprövat och fungerar bra. Med tiden rostar alla bilar, en riktig rostskyddsbehandling fördröjer det. |
|
| Tack för synpunkten spacco, den va bra formulerad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.