|
|
|
|---|---|
|
Har en välhållen 316i årsmodell 89 som jag ägt sedan -93. Kanonbil inte minst bränsleekonomiskt. Sedan en tid tillbaka läcker den dock in vatten i kupén vilket syns och känns på golvet vid förarplatsen. Hörde av en bekant att den kan ha dräneringskanaler som är igensatta. Min egen teori är vindrutan som inte tätar. Någon som känner till något om detta? Undviker att ha bilen ute när det regnar vilket är jobbigt i längden. Sharky | |
|
Hål under rutan kan det vara, rutan är väldigt enkel att ta ur, bara dra ur klämlisten på utsidan så är den typ lös, för att få tillbaka klämlisten behövs ett verktyg. MEN, till 99,9% är det rostigt i botten av ventilationsdiket, det har det varit på alla E30 jag kollat på, för att laga det hyfsat seriöst krävs mycket jobb. Jag rev följande för att komma åt: Framskärm, säkringsdosa, bromsservo, stolar/baksäte, matta, hela instrumentpanelen, pedalställ mm. Sen är det mycket kapande o svetsande både från insida, motorrum och hjulhus, höll typ på varje kväll i 2 veckor, och det var bara förarsidan. Bygga en carport att ha bilen under är typ lättare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.