|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
jag upplever bilen som blank men inget djup liksom, därav undrar jag om det finns något att få den effekten efter lackförseglingen? eller är det kört? vad kostar ett bra vax? |
|
|
Vaxet kommer inte att ge dig något djup.Blir på sin höjd blankare. Vet inte hur mycket det polerades innan förseglingen, men det känns som att det är där skon klämmer. För att få djupet så är det poleringen som måste göras om... Kanske behövs det en 3 eller 4 stegs polering. Men det kostar ju vilket oftast brukar vara problemet. Men man kan aldrig "fuska" sig till ett riktiggt djup i lacken tyvärr.... Ett bra vax kostar 200-500:- Zymöl ligger på 1000 och uppåt. |
|
|
okej, då får det bli polering till sommarn eftersom den precis kommit från lackförseglingen. tackar för alla svar. |
|
|
Hejsan. Djupet eller "wetlook" på lacken varierar med vilket vax eller lackskydd du väljer. När jag lackbehandlat en svart lack brukar jag använda Lahega Topseal 1k/ eller Brightguard 2k, avslutar med Lahega "Bodygloss" resultatet blir en riktigt härlig och djup glans i lacken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.