|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Börjar bli ganska mobbad och utstött på jobbet efter ha tvättat bilen 5 dagar i rad. Men har man tvättat bilen åker ca 20 mil så är ju bilen skitig då måste man ju tvätta igen. Ibland kan det hända att det blir tvätt 2 gånger samma dag, pallar ej att se bilen smutsig och då finns det ju bara ett alternativ. =) Är det flera som är lika "skadade" som jag ? PS Har tvättat bilen idag också DS Konbanan på Gävle träffen: 30,8 sek. =)) | |
| hehe jag lite också av tvättilitis... | |
|
En gång i veckan får räcka, det är ju ett bruksfordon. du borde ha en högtrtck går så mkt snabbare då:D Asken *mot spanien med dåligt samvete, smutsig bil* |
|
| lider menar jag | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Niklas: vi kan nog ta varann i hand när det gäller biltvättandet. Asken har en del synpunkter på mitt biltvättande och då förstås även ditt förstår jag :)) Tvättade idag men det var första gången sen midsommarhelgen som den blev svampad pga semester, men avspolad två ggr under tiden. MVH Hasso |
|
Asken Tycker inte om högtryck tycker mer om att tvätta bilen för hand ordentligt med mycket kärlek. =) Konbanan på Gävle träffen: 30,8 sek. =)) |
|
|
hasso Det enda som är tråkigt är att skinna bilen mellan varje gång. Många andvände ju gummiskrapa men vet ej om jag vågar, är rädd för att repa bettan. Konbanan på Gävle träffen: 30,8 sek. =)) |
|
|
BMW V8... förstår att du blir mobbad... ;) Visst förstår jag att du vill ha bilen ren o fin, men tvätta den 5 ggr samma vecka, o t.o.m. 2 ggr samma dag (!) ja då har det nog gått långt! Själv tvättar jag max 1 gång i veckan, kanske spolar av bilen nån gång när den ser extra skitig ut o jag har trädgårdsslangen i närheten... *s* *Best Man Wins* |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Högtrycket är bra för att få bort så mycket grus och repand partiklar som möjligt innan svampning. Niklas: har du provat och lagt ut skinnet helt och tagit tag i hörnen och dragit av vattnet med hjälp av skinnet lika effektivt som gummmirakan, har använd ditec qickdryskrapan men gummit är för hårt för BMWs "dåliga"lacker så gummihörnen repar rätt ordentligt, har en mjukare skrapa som jag använder ibland samt ett gammalt mjuk väl inslitet äkta skinn som är mycket bra. MVH Hasso |
|
Jag tvättar bilen 2-4 ggr i veckan, man måste ju passa på att få kela med henne så ofta som möjligt. /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
|
Jesus, you guys are nuts.....*s* Skojar bara! Sköt om era 'barn' :) *Best Man Wins* |
|
Länge sedan nu ca 3 veckor. MVH Hasso |
|
Känner igen mig en del... Ibland kan det bli flera gånger i veckan, men som sagt en svart bil blir ju smutsigt direkt framförallt här nere i kolgruvelandet Belgien:) Idag tänkte jag ta en liten tvätt när solen lagt sig, har ju inte fått tvätta de nya schnitzer speglarna än! //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
Maria Mårdh |
Jag är nog skadad jag oxå, för jag kan inte se min pärla dammig ens, för då tar jag fram slangen och det blir en tvätt. Jag tvättar min varannan dag och det låter nog bra mycket eftersom den egentligen aldrig blir smutsig. Jag ser det som ett nöje att gå ner i garaget och pyssla om "honom". Grannarna säger : Maria du tvättar ju sönder din bil snart ! Dom får säga och tycka vad dom vill ... |
|
BMW V8: Håller med dig, gillar inte heller högtryck fast Asken har försökt omvända mig, hittills utan framgång :) Själv tvättar jag ca 1 gång i veckan, skulle vilja tvätta oftare men har svårt att ta mig tid till det. www.malte-racing.com |
|
|
Är nog oxå lite skadad men det får räcka med 3 ggr i veckan.Finns inget värre än att se en skitig Bmw. hjorten |
|
| Håller med hjorten där ! 3 ggr i veckan brukar det bli även fast jag kanske inte har så snygg och dyr bil som ni andra så vill jag inte åka omkring i en skitigt bil ! =) fan man skulle lagt upp bilen på galleriet =) | |
518i slow mobil |
tvättar inte alls jag, men det kan ju bero på att jag slipar bilen och ska lacka om?? Men sen när lacken fått dra in sig ett tag så kommer jag tvätta den så ofta jag kan... E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk |
|
Jag tillhör nog också "de galna". Minst 5 ggr. i veckan här! Sen så blir mina fälgar skitiga på en gång då jag har nya BMW org, bromsklossar... det funkar ju inte, så dom torkar man ju av garanterat 3ggr. om dagen! Kanske sjukt men sant! (kan ju inte dra omkring med en skitig dam!;) H U M A N R A G E Länk |
|
|
alltid en gång i veckan om de behlvs elr inte...men e de nånting speciellt så kan de väl bli nån fler gång Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
Kanske 2 månader sen jag tvättade den sist, fast den har ju bara stått i garage så den är bara lite dammig :-) Ska iallafall tvätta den imorrn. önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.