|
|
|
|---|---|
|
Vilken glasbehandling ska man välja? eller ska man göra det själv? Det är skönt med rena rutor nu på hösten och vinterhalvåret. Just nu så känns det som om vindrutan älskar vatten och vill bara ha mera vatten! Har haft glasbehandling för några år sedan och det var kanon, så nu känns det aktuellt igen, men frågan är finns det någon bättre och sämre eller dom flesta är lika bra och skiljer det sig mycket i pris? MvH Bmw 4-ever | |
|
Länk Länk Mvh |
|
|
Kika på www.prorecond.se där finns ett par olika att välja på. Har själv provat PPS engångswipes och Resbona med bra resultat. Har även provat deras egna engångsservetter men det funkade inget vidare. |
|
|
Instämmer, prorecond.se och antingen PPS eller Aquapel. Den som de flesta rekondare använder, inkl Ditec är just Aquapel. www.hellbergsbilvard.se |
|
| funkar bra med vanligt bil vax tycker jag :) | |
|
Behandlade med Aquapel för ett år sedan och nu har jag fått en grå beläggning som kommer fram så fort rutan torkat. Spolar man så försvinner dom i några minuter. Kan det vara Aquape som är "slitet"? |
|
|
Jag har hårdtestat Aquapel på min fd Taxibil. Dom första 700-1000 milen var det Riktigt bra resultat. Kvittade hur jag tvättade och med vilka medel, så höll sig Aquapel kvar. Problemen började sedan... För precis som Daniel_73 skriver så får man en grå "hinna" som uppenbarar sig över framrutan när det regnar och torkarna sveper över. Men Aquapel fortsatte att fungera väl och efter ca 3000 mil så var effekten borta helt av Aquapelen. |
|
|
Om det är Aquapel som Ditec använder i sin Glatec så kan jag hålla med om att hållbarheten är bra. ___ //Ulf |
|
|
Använder ClearVue tycker det fungerar bra, och det är lätt att lägga på själv. Länk |
|
| Så en ny Aquapel behandling borde återställa till klara fina rutor? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.