|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag letar efter just en sådan nu och eftersom priserna varierar kraftigt och man såklart är livrädd för o betala överpris så undrar jag.. NI som handlat er en M5 E39 i år. Vad har ni betalat? Mvh Peter | |
|
Hej! Nu tror jag inte att du kommer att få några svar på vad folk betalat, men om jag får säga mitt så är det ytterst viktigt att kontrollera skicket innan ditt evtl. köp.. Kan du inte själv göra dig en bild av vad man ska kika efter så låt någon "meriterad BMW verkstad eller dylikt" göra en check..gärna cylinderbalans, kompressionstest och övrig koll...typ Vanos,diffbromsens funktion, felkoder, servicehistorik etc.. Rejäl provkörning måste naturligtvis också ingå innan pengar o bil byter ägare. Betala gärna någon/några tiotusenlappar mera för en frisk vagn med dokumenterad historia och så få ägare som möjligt.. Men prisbilden börjar strax under 100 000kr för en tidig M5 E39:a, med kanske lite tveksam historia o skick(dvs lite "kostnader ytterligare" för att få den i skick), och uppåt dryga 200000kr för en lågmilad vagn och oklanderlig historik o skick.. Jo...du ska inte vara "livrädd" att betala för mycket(ja, visst om du betalar 180000kr för en halvslut M5, men det kommer du ju inte att göra ;))...det finns säkert stunder då du sedan kommer att fundera på om du fick det du ville ha för pengarna och börja lyssna efter oegentligheter "hela tiden" iom att du kanske inte fick veta allt om objektet innan köpet(eller inte tog reda på allt pga att du fick för dig att priset var "rätt" s.a.s.). Mekaniken i en M5 bör du kontrollera extra noga, det är det som i värsta fall kommer att "kosta skjortan" om du köper en bil som piskats hårt utan att servas rätt...ja, ungefär så.. Visst, inte svaret du ville ha, men det är vad jag tycker och anser i frågan. Kanske kommer någon hit och skriver vad man fick ge, men jag tror inte denna tråd blir någon sådan.. Men jag kan ha fel! Mvh Janne. |
|
|
Om jag skulle köpa en M5 E39 idag hade det blivit; Länk om jag ville ha en riktigt fin som står ut. -02 Individual Velvetblau/Velvetblau läder. navi, taklucka, pdc 11950mil. ca 175tkr. Eller denna om jag ville spara pengar och står ut att inte ha någon taklucka Länk -03 Titansilber/schwarz heritage. Navi, pdc, 19100mil. ca 135tkr. En 99-00 ska ligga minst 15tkr under 03an med normala mil (runt 15000mil) och normal utrustning (navi, läder och pdc). Avdrag för skador och koppling med över 5000mil bakom sig. Det är mina spontana tankar. Stephan |
|
|
Ouch, den velvetblå var ju verkligen blå! Ryggade nästan bakåt när jag fick se läderklädseln. Men visst, älskar man blått och inte planerar att sälja vidare så... Lasse |
|
|
Ibland borde individual val inte vara tillåtna. hahaha Blå/Blå kombo är INTE snygg ;-) |
|
|
Alla är olika. För min del hatar jag brunt. Det är den vidrigaste färgen man kan ha på en bil. Gäller både interiör och exteriör, men mest exteriör. Trots det gillar några personer det. Men visst kan jag förstå att Velvetblau interiör kan vara lite mycket om man är van vid standardfärger. Stephan |
|
|
Tja, den där med blåa inredningen hade ju inte heller stolarna som vad jag vet ingår som original...snyggare med originalsportstolarna tycker jag. Mvh Janne. |
|
|
Den blåa har komfortstolar vilket är ett tillval som kostar extra. Inte lika snygga men skönare än sportsolarna på långturer, åtminstonde för min kropp. Har haft bilar med båda. ___ //Ulf |
|
|
Ok...är det sååå komfortstolarna ser ut :) Jaja, tycker dessa stolar ser mindre "eleganta" ut än standard sportstolarna, men kostar ju en hel del mera vet jag...och skönare än allt annat har jag förstått också. Mvh Janne. |
|
|
Har sålt en E39 M5 -00 i år. Svensksåld -00 16000 mil, navi, gps etc lemansblå samt avtagbart drag. Hel, ren och rostfri. Fick 141.000:- |
|
|
Tycker denna är riktigt läcker ! Länk |
|
|
captainoats: Den var verkligen FIN! Länk |
|
|
Håller med..den var hysteriskt fin på bilderna! Inte carbonsvart eller mörkblå som 90% av alla M5-or |
|
| Ja den ser fin ut, var lite sugen på den MEN enligt transportstyrelsen är det en -99 uttagen tidigt och förra bes. 2009 hade den rullat 8900 mil... | |
|
peddan: det stämmer tillverkad och uttagen 03/1999. 8450 mil nu och 8950 mil för 1,5 år sedan... Svårt att förstå varför man anger felaktiga uppgifter i en annons? Det tar ju 30s att upptäcka och skapar bara misstro mot säljaren. Annars håller jag med om att bilen är läcker i Royalrot... ___ //Ulf |
|
|
På Garaget så står det att den är tillverkad 06/2000 samt att den hade rullat 6900 mil när han köpte den. Så "jag ägt bilen lite över 2 år i min ägo har den rullat lite över 1000mil" stämmer ju inte heller så bra... ___ //Ulf |
|
| Kanske är väl godtrogen nu, men tror risken att besiktningsgubbarna har läst av fel är större än att den är skruvad. Kan inte tro att nån är så dum att man skruvar en bil i det skicket och med den historiken... | |
| Jag tror faktiskt att man kan vara så dum. För vem lägger annars upp en bil på annons utan att det finns möjlighet att kontakta säljaren? Provade maila på den adress som finns given för att få svar på alla dessa frågor men till den adressen gick det inte att skicka. Ett telefonnummer står det inte heller så det är ganska svårt att få tag på personen. Då måste man själv leta reda på ett eventuellt nummer till honom vilket verkar lite väl krångligt vid en bilaffär. | |
|
Ja man får klura sig till Mejladressen.. ska va ett t till om nån här är intresserad. Ja det där med mätaren är ju allt lite lurt. Det är ju ganska längesen den besiktades på 8900 mil. Nu har den ju körförbud eftersom den inte är besiktad i år. De flesta vet ju tex att motorgarantin hos de flesta Försäkringsbolagen går upp i rök vid 8000 mil. Kanske kan få nån o backa den 1000 mil... Eller är det bara ett försök o locka till sig kunder... Det var iaf tillräckligt med varningsklockor för att jag skulle bege mig 60 mil enkel resa för o titta:-) |
|
|
Ägaren till bilen finns här på forumet så ni kan ju skicka PM om ni är intresserade. Länk Han skriver själv att det är en -99 i sin profil men i galleriet så har han lagt den som en -00. ___ //Ulf |
|
|
Det roliga är ju även att han under sin profil här på autopower skriver att han 2008-04-02 köpt bilen för 165'. Det är även samma summa han nu, drygt två och ett halvt år senare, kräver för samma bil. Visst, det är väl inte säkert att dessa summor stämmer, men om han nu gav det så är det kanske inte så smart att skylta med det vid en försäljning. För såpass bra har väl ändå inte en M5'a stått sig? =) Nej, även om jag inte är intresserad av bilen i fråga så finns det väl egentligen ingenting med den här bilen som INTE ringer i alla varningsklockor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.