AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
4.094

Ägare av tolvcylindriga BMWs. Julbord Sön 12/12 kl 12 i Gränna.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bäste V12ägare!

Du är som innehavare inbjuden att delta i ett spontant arrangerat julbord på Hamnkrogen Länk i Gränna.

Varför enbart BMW V12ägare? Därför att detta är det enda årliga riktade eventet just för BMW V12ägare. V12ägare får ta med sig en valfri gäst.

Varför i Gränna av alla ställen? Om man ser till den största minoriteten av besökare så verkar Gränna vara ungerfär i mitten emellan alla de 3 storstadsregionerna. Jag har i god demokratisk anda röstat fram Gränna:)

Varför Hamnkrogen i Gränna? De har en mycket högklassig standard och utsikt över hela Vättern som är bedårande.

Vi samlas vid Hamnkrogen klockan 12 Länk samt gör oss redo att spisa julbord. Kostnaden för julbordet är 395 kronor och per person och betalning göres på plats till Hamnkrogen.

Efter att ha spisat julbord och druckit kaffe så blir det tid för en liten frågetävling med travliga, V12anknutna priser.

Om det är någon som önskar konsumera alkoholhaltiga drycker finns möjlighet att prisvärt ta in på hotell i Gränna,

Anmälan göres direkt här i tråden på AP.

Varmt välkomna!

Asken

BMW. Från de bästa, till de bästa!
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej.

Det var trevliga iniativ Asken med Julbord i Gränna, men vi som inte har V12 då?

Kan Maria o jag komma? Hon o jag har var sin 6:a = o vips så blir det en V12:a ;-))) hahaha
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
AMET: Du får väl bli min gäst och så får Maria bli du vet vems gäst, alternativt tvärt om:)

Mvh
Asken
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Man får tacke sä väldans mycket....
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Synd de inte finns oljebrännande v12or då kunde man kanske ätit julbord!!!
Ett litet förslag till Asken, skippa kravet med V12:a och välkomna alla som vill komma!

Tänk vad roligt det skulle bli om även dom som är mindre lyckligt lottade fick närvara. Julen är ju en tid där även dom mindre bemedlade ska få känna lite värme och glädje. (Fast jag tänker absolut inte gå på något julbord, dels har jag ingen V12:a och är numera inte ens en BMWägare heller. Har varit en V12brukare men är numer på avgiftningskur med en V6:a) Men tala gärna varmt om fördelarna med att äga en V12:a på julbordet så att fler blir inspirerade att införskaffa en sådan.

För er som vill gå på äkta V12 julbord så passa på! :-)

Länk

Johan S
NS 8.29
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det har övervägts fler än en gång innan första postningen om detta skulle göras till en publik inbjudan till BMW-förare.

Vi provar och ser om det finns några fler intresserade, med en BMWnyckel i handen på restaurangen åtmindstone:)

Mvh
Asken
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Har tyvärr bokat en sprit- och julbordsorgie dagen före och kommer därför vara oförmögen att närvara. Beklagar!
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Asken som vi pratade om så är detta en jätte bra grej för oss biltokiga att träffas och umgås en kortare eller längre tid beroende på om man övernattar.
Har ej hunnit se riktigts så långt fram i allmenackan men jag satsar på detta i alla fall.

/Per
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Efter att ha konsulterat en schweinhaxe dyr konsult har vi konstaterat joint-venture även har hittat till träffbranschen. Länk Länk Julfika kl 14 söndagen den 12:e december och ovanstående arrangemang flyttas dit. Alla är välkomna.
Väl mött!
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.