|
|
|
|---|---|
|
Hej BMW 633 årsmodell-77 Skulle "lirka" igång broms-oken efter att bilen stått still några år när något gick snett. Plötsligt åkte bromspedalen i botten och jag fick bara marginellt bromstryck om jag hastigt pumpade på pedalen. Huvudcylindern, tänkte jag och skaffade en ny (förmodligen en renoverad). Men precis samma fenomen kvarstår. Jag kan pumpa upp ett visst tryck med stillastående motor, startar jag motorn åker pedalen i botten. Jag har luftat enligt konsten alla regler (både sugit från nipplar med proffs-apparat, och pumpat på traditionnellt vis.) Det läcker inte ut någon bromsvätska någonstans. Jag kan tillägga att "plastvinklarna" som sitter mellan cylindern och slangarna till vätskekoppen är utbytta till rörbitar då orginalen försvann med den gamla cylindern. Sitter det backventiler i dessa "plastvinklar"? Nivån stiger/sjunker nämligen i "vätskekoppen" när jag pumpar på pedalen Hjälp någon Mvh Löfke Det läcket inte ut någon olja från oken eller någon annanstans | |
|
Hej ! Jag har tyvärr inte nån lösning på ditt problem men jag kan iaf säga att plastvinklarna inte innehåller nåt på min -77 633csi, så dom ska kunna ersättas av rör som du gjort. Har du hittat felet ännu ? Mvh Janne |
|
|
Hej Skammen är total nu 4-kolvs-ok = TRE avluftningsnipplar på varje fram-ok. Såg dem inte då man måste ta av hjulen först Besiktning idag (stått still i sju år=nervöst) Mvh Löfke |
|
|
Det går nog bra. Lycka till ! Mvh Janne |
|
|
Jag med hade spännande besiktning förra sommaren, avställd 6år körde hem bilen från ett hyrt garage på torsdagen bytte några bränsleslangar, ringde sedan på fredagen olika bilprovningar fick tid till en 7mil hemifrån tvättade bilen åkte iväg kom precis i tid, fick blankt papper, hem igen, åkte sedan lördag morgon till Mantorp. Så lycka till ! 628csi |
|
|
Tamej f.... Rent papper på besiktningen, inte illa för en 33-åring som sovit i sju år.... ("Fick" bilen av min mor som köpte den 1977) Nu blir det garaget till sommarn kommer.... Mvh Löfke |
|
|
Det var väl bra ! Kul med en bil som varit i familjen sen ny dessutom. Mvh Janne |
|
|
Grattis grattis, Ta nu lite bilder innan du ställer in den. Jag vill gärna se den. Mvh Jonas B. |
|
|
Hej, måste man vara Promedlem för att visa bilder (vilket jag nog blir ändå) eller hur gör man? Jag tog bilder förra veckan (till entusiastförs) Mvh Löfke |
|
|
GRATTIS! Löfke, så härligt! Då är det bara att längta till maj och BMWCS Spring Break, för dit kommer du väl ;-) Ser för övrigt att Brynet firade dagen genom sitt 633dje inlägg. Pass på! Snart gör du ditt 635:e och bättre än så blir det inte :-) /Fredrik |
|
|
GRATTIS! Löfke, så härligt! Då är det bara att längta till maj och BMWCS Spring Break, för dit kommer du väl ;-) Ser för övrigt att Brynet firade dagen genom sitt 633dje inlägg. Pass på! Snart gör du ditt 635:e och bättre än så blir det inte :-) /Fredrik |
|
|
Löfke: Att visa bilder i tråden = omöjligt. Däremot borde du kunna ladda upp bilder i din profil på nåt sätt: Länk Länk Annars finns Länk Mvh |
|
|
Hej Bild på min 633 årsm 77 Länk 633 CSI -77 Mvh Löfke |
|
|
Grattis Löfke, den ser ju riktigt fin ut ! Har spoilern fram och bak alltid suttit på bilen ? Mvh Janne |
|
|
Hej Mina föräldrar tog ner bilen till BMW-fabriken i tyskland 1982, då bilen plockades ner och lackades om (den var vinrödmetallic innan) och ac monterades samt spoilers och stripes Så frågan är om det kallas original nu (den känsliga frågan) Mvh Löfke |
|
|
Haha vilka coola föräldrar du har ! Ja iaf om jag får säga det så är det väl så nära "original" man kan komma väl ? Jag ska på med -82 spoiler fram på min -77 och sen tror jag att det är M stuk på bakspoilern jag ska ha. Min bil har också varit vinröd metallic från början men lackats om troligen på 80-talet redan till Hennarot vilket jag gillar bättre faktiskt. Min bil är mitt vinterprojekt jag köpte i höstas och inte alls lika fin som din men den är i stort sett fri från rosthål så det är ett bra objekt. Mvh Janne |
|
|
Ja jäklar vad fin den är.Grattis. Den vill jag se närmare på. Mvh Jonas B. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.