|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag har ett problem på min E39 523i (sedan) som jag inte begriper. - Ibland om man låter den stå på tomgång flimrar ljuset i bilen - Ibland om den står på tomgång dör den helt och jag får starta den igen - Ibland när man kör på landsväg i vanlig hastighet säg 90 km/h så "dör den och vaknar till liv på loppet av 0,5 sek", så att säga. Detta händer även i lägre hastigheter. Det är inte något litet elstrul då det slår ut hela bilen (tillfälligt), jag vågar egentligen inte köra den när den beter sig såhär. Jag läste om E39 under begagnatguiden, "Styrenheten till ABS & ASC/DSC" som jag tror det kanske beror på då just dessa lampor lyser när den "hoppar till". Farsan vill utesluta det, samt även dåligt batteri eller generatorn. Då återstår Autopower som jag nu vänder mig till. Jag har sökt runt på "elproblem E39" och läst några trådar men har ej funnit något relevant. Tacksam för svar. | |
| 2 & 3 är troligtvis vevaxelsensorn den skyldige till... | |
|
En felkodsutläsning är en mycket bra startpunkt för felsökningen, fortsättningen blir väldigt mycket lättare då. Finns det någon i närheten av där du bor som kan läsa ut åt dig? FAF |
|
|
På 2 & 3 håller jag med Dawe, bytade min 528 för en vecka sen efter att jag haft samma fel som du nämner. Kostar 1095:- på BMW i Hbg och skrapsår på armarna garanteras när du skall byta den. Kontakten sitter dumt som f.. mitt under insuget men det går om man verkligen vill. För att inte slänga pengarna i sjön så gör som FAF råder först. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.