AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.192

Hur lossar man framskärm på E34?

på min 540 e34 har jag demonterat alla skruvar utom en, som jag inte vet riktigt hur den sitter.. men det jag vet är att den sista måste vara nån stans mellan kofångarn och lyktorna. nån som vet hur man lossar denna, kanske bara att dra?!
vänster fram är det som ska av.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Bakom grillen sitter det en liten skruv i skärmen, under blinkersen.
BM
130
BMW-M5power
Bmw M5 -91
Audi 100 Avant -94
Pontiac GTO -69 "The Judge"-clone.
Vet inte riktigt om jag å Japmax syftar på samma nu men blinkersen sitter fastskruvad med en skruv ut i skärmen å blinkersen är skruvad med 2skruvar i den ramen som tillhör framlyktorna.Så endera lossar man den skruven ut i skärmen så att blinkersen sitter kvar på lyktramen eller så lossar man dom skruvarna som sitter i lyktramen å låter blinkersen följa med skärmen.
Har du lossat dom 2-3skruvarna som sitter i bakkant av skärmen oxå?
Kommer man åt när man öppnar dörren.
Å sen sitter det 2st i nederkant av skärmen mot tröskeln.
Å sen hela raden i överkant av skärmen å glöm då inte den skruv som sitter under det gallret som sitter nedanför framrutan!

Ok tackar för detta.

M5power jadå alla andra är väck :)
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Blinkersen sitter inte skruvad i skärmen.
Under blinkersen menar jag bakom grillen, under blinkersen. Där grillplåten möter skärmen. Man måste alltså lossa hela grillen för att komma åt skruven som håller ihop skärmen med en grillhalva (svarta ribbplasten runt lyktorna).
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Kom precis på att det sitter en till skruv bakom stötfångaren, in i plåten framför hjulhuset. Alltså på sidan av stötfångaren, bakom.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Det är ju lixm inte ens svårt, skruvarna är rätt uppenbara. Men för att förtydliga så länkar jag en bild Länk

Du ser fästet i framkant, sen sitter det även en liten skruv som jag beskrev i mina 2 första inlägg.
BM
130
BMW-M5power
Bmw M5 -91
Audi 100 Avant -94
Pontiac GTO -69 "The Judge"-clone.
Givetvis så har Japmax rätt.Ursäkta mitt felaktiga inlägg vad det gäller infästningen i framkant/nedkant av skärmen,förväxlade detta med Blinkersinfästningen som sitter med en plastdistans i chassit!Sorry.
Hoppas detta inte orsakade nått problem å man måste således INTE mecka nått med Blinkersen för å lossa Framskärmen!

ok tack ännu en gång. jag förstår till 100 procent ;)

BMW-M5power no probs
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.