|
|
|
|---|---|
|
Min x3 3,0d -05 är trögstartad i kyla. Tycker jag iallafall. Vid -7 grader tar det 10-15 sekunder innan den startar och har på den tiden hackat halvdeles igång flera gånger innan den kommer. Utan motorvärmare såklart. Med värmare på så startar den normalt. Frågan är ju vad som händer vid -20 eller -30? Har haft dieslar tidigare men aldrig Bmw och aldrig upplevt att någon av dom varit lika trög vid kyla. Och -7 är ju knappast ens värt att kalla kyla.. | |
|
Glödstift antagligen , hadde samma bekymmer med min X3 senaste vinter , körde carsoft och fick följande felkoder 4212 Cylinder 1 : Activation interrupted - 4222 Cylinder 2 : Activation interrupted - 4232 Cylinder 3 : Activation interrupted - 4242 Cylinder 4 : Activation interrupted 4252 4262 bytte glödstift (3600:kr på autopartner) felkoder och problem borta |
|
|
Motorn ska dra igång utan tvekan, varje gång. Kört en 730d '07 tre senaste vintrarna. Den startade alltid direkt, även hela förra vintern när bilen verkligen fick bekänna färg här i mellersta Bohuslän. Endast vid ett enda tillfälle märkte jag av att den dröjde en sekund innnan startmotorn drog igång. Antar att den då behövde glöda lite. Använde alltid Webastos parkeringsvärme i 30 minuter, hur mycket det positivt inverkar på motorstart är diskutabelt. |
|
|
Kaparn: vet du vad Webasto kostar att eftermontera? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.