AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.077

Vad är detta för kontakt?

Visa användare
23
E30 Tech2
325iC M-Technic Ausstattung version798(Last edition)
Hej.
Lossade idag mätarhuset på min e30 för att byta lite eftermarknadstavlor till original. Det fanns en kontakt(bild på kontaktenLänk som inte va inkopplad i mätarhuset när jag plockade väck den men den passar i på 2ställen i mätarhuset, Så först undrar jag vad det är för kontakt? Om den ska användas och i vilken av ställena ska den kopplas in på.

Tack på förhand.

Har sökt i tidigare inlägg men utan resultat.
Du ska inte använda några taggar, varken [URL] eller [IMG]. Klistra enbart in själva adressen så ska du se att det fungerar.

Här är fungerande länkar i den ordning som du postat dem.
Länk
Länk
Visa användare
23
E30 Tech2
Ingen som vet??
Visa användare
17
E30_M_tech_2
Bmw 325i -89 o Citroen Saxo Vts -00
misstänker att det är till ABS lampan. antagligen har du inte den lampan på plats..

min är nerplockad. kan ta närmare titt imorn.
Visa användare
23
E30 Tech2
hej E30_M_tech.
Nej det är inte till ABS lampan för det är 2lösa kontaktstycken som sitter direkt på ABS lampan och dom är inte i bild här. Men jag misstänker att kontakten kan vara till hastighetsmätaren, Men eftersom bilen är i vinterförvar och inte i körtillstånd så kan jag inte testa detta. Men har planer att palla upp bilen i vinter för att bl.a. byta olja så kommer jag kunna testa om lampan är till hastighetsmätaren. Om inte någon här på forumet känner igen den innan.

Mvh
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Måste vara nåt eftermarknadsmontage,det är inte en bmw kontakt.Inte heller färgen på kablar är bmws.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Visa användare
23
E30 Tech2
Hej igen. Kollade kontakten nu och det står ju Bmw på den hade även ett nr.61131369229 Kollade RealOEM och där får jag fram den som STICKHYLSA. Men nu till det konstiga det verkar ju sitta på motorcyklar!??. Så nu vill jag verkligen veta vad den gör i min bil. Så jag lägger in ett nytt kort där man ser hur den är kopplad med en annan blå sladd innan. Här kommer länken Länk

Hoppas länken funkar denna gång, Har haft lite problem innan (Tack Chris87)
Visa användare
23
E30 Tech2
Testar igen nu efter några månader om det är någon där ute som kanske vet vad kontakten ska gå till.
Började fundera lite... På min förra bil som va en M3cab-e36 så har jag för mig att det satt nån hastighetsspärr som gjorde att man inte kunde köra med cabställningen om bilen rullade över 20kmh. Kan det ha suttit nåt liknande på en e30??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.