|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på varför jag inte har fungerande abs o antispinn på min 528 im 00a? Jag ser det att inte ens abs lampan tänds när man vrir på tändningen. Och dsc funkar inte heller! Va jag har förstått så har dessa två nått gemensamt. Skulle nollställa inspektions 1 o airbag lampan o det gick inte heller? Detta gjorde jag på en bilverkstad o deras dator fan inte min bil alls när de koppla upp sig, Kan abs o dsc vara bortkopplat på nått sätt? Tacksam för tips. MVH Freddan M-killen | |
|
ingen som har nån ide o va det kan va? M-killen |
|
|
Ett tips är att ställa frågan i 5-Serien, tror du kommer få lite mer svar då! Lycka till! |
|
|
Det är ju samma grejer på denna som vilken E39a som helst så det spelar ingen roll var jag ställer den eller hur! Lite diskrimenerande o hör nått sånt larvigt. Tack o hej M-killen |
|
|
Jag måste hålla med Wannabe, ställ frågan i rätt forums del så får du nog mer hjälp. Klart det spelar roll vart du ställer frågan? Det finns underforum av en anledning för att få lite struktur. |
|
|
M-killen skriv i 5-serieforumet så kanske hasso kan hjälpa dig, detta forum handlar mest om vem som vet något om den m3 eller m5 |
|
|
Öhh, vad hände nu:D Min tanke var iallafall att hjälpa M-killen! |
|
| Han är på 5serieforumet. | |
|
Jag har oxå ägt M5 o varit här mycket o även hjälpt till på 5-serie forumet o det är bara att vara hjälpsam o inte vara snobbig bara för man kör M5 eller M3. Bara för det inte står m5 så är inte abs o anntispinn samma då eller? Ursäkta att man fråga om kunighet på fel sida............ M-killen |
|
|
M-killen alla är inte snobbiga för att dom kör en m-bil men många tror att m-modellerna är unika men det är dom inte. det mesta är i grunden samma prylar. Nog om detta. Har du kollat så att abs-lampan är hel men jag har för mig att kretskortet till abs enheten var det dåliga lödningar på och att det var ett vanligt fel på e39orna. Rätta mig om jag har fel. mvh stefan |
|
|
Kirka) Ja du har rätt men vist finns det de som tror de är unika men i grund o botten så är det ju samma grejer i dom. Jag tar till mig det tippset du gav mig nu med kretskortet, Men var sitter det nån stans? om inte abs funkar så gör ju inte anntispin det heller för de går tydligen på samma har jag hört! Rätta mig om jag har fel nu? Mvh M-killen |
|
|
Abskontrollenheten sitter vid högra stötdämpartornet. Och du har rätt att fungerar inte absbromsarna så fungerar inte antispinnen. mvh stefan |
|
|
Tack stefan) Tur att det finns nån som inte bryr sig om vad som står där bak på luckan:) Jag ska kolla detta o jag fick svar på vad jag trodde att de ej funkar om en pajar. Tack så mycket, Jag återkommer med info om felet senare. Mvh Fredrik M-killen |
|
|
kolla om det sitter lampa i kombiinstrument till abs/acs. Vissa brukar rucka bort den innan försäljning om abs ur funktion. Sen kan det vara två saker: ABS givare V/B defekt men då funkar inte hastighetsmätare. eller ASC styrdon defekt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.