|
|
|
|---|---|
|
Finns m5an (3,8) utomlands med 364 hk motor? För den fanns väll inte på den svenska marknaden (kollade här på modellguiden)? Bara spontant nyfiken. Tillfällig källa: Länk /Johan - nu uppe i 13 bmw's | |
|
Säkert felskrivet, feluppfattat eller trimmat. __________ Mvh Grelle |
|
|
Det var min tanke med. Men det är uppgifter som ligger på reg nummret och resterande info ser ju ut att stämma. Är lite confused. Står ju i annonsen att det är import. Tänkte att det har något med det att göra. /Johan - nu uppe i 13 bmw's |
|
| Blockets biluppgifter är ofta fel. | |
![]() 13.408 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
323 Burnout : Du syftar på uppgifterna hos Transportstyrelsen? Jo, denna bil har faktiskt en uppgiven effekt på 268kW DIN, vilket är runt 364hk DIN. Men jag skulle gissa på att det blev något felaktig omskrivning när den registrerades i Sverige. För bilen har produktkoden HC91 vilket betyder att den kommer från Europa och är vänsterstyrd. Men det fanns inga versioner här i Europa (eller någonannanstans) med den effektsiffran. Schweiz och Österrike har alltid haft lite udda krav på buller och utsläpp så modeller som säljs där brukar ha lite annan motorkonfiguration och således lite mindre effekt i motorn. |
|
Det är även ganska vanligt att bilprovningen skriver fel när de anger effekt. Jag har, enligt bilprovningen, 10hk mer i lastbilen än vad det egentligen är. // Erik |
|
|
Det byggdes två st 400hk. Varav en av dem har med effektökningen på utustningslistan. En Individual Sterlingsilber-95 exporterad till en arabstat (den finns i Holland nu med standardmotor). Den andra en Individual Zyclamrot-95 såldes till Turkiet efter några år i Tyskland. Har för mig även den har bytt till standardmotor. I övrigt inga effekthöjda M5:or. Det är inte ovanligt att bilprovningen skrivit 4,0l på 540i E39/740i E38 M62 = det går inte att lita på deras uppgifter. Den som besiktade #768 missade takluckan, men ändrade det efter telefonsamtal från mig. Stephan |
|
|
Tack för svaren :) /Johan - nu uppe i 13 bmw's |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.