AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.667

Bild på Simkort plats bak i bagaget

Visa användare
57
maxemus
725 tdsa -97
Japp, hittar fasiken inte vilken modul det pratas om på forumet, och dom gmmla länkarna med bilder funkar inte.. någon som har en bild på denna modul och var kortet ska in osv.. f

Bra jäklar forum!!
Hej,
Någon bild har jag tyvärr inte. Men det finns ganska bra beskrivet här i forumet, var du skall leta. Jag tror att "folke" har gjort en del insatser här. Sök!

Till vänster, innanför klädseln och bakom (i bilens längdriktning) CD-växlaren, och kanske också bakom GPS-enheten - har ingen själv, så där är jag lite osäker - sitter en burk som till sin fason är rätt lik CD-växlaren, bara lite tunnare och kanske totalt sett mindre. I överkanten på denna, ganska långt in mot ytterplåtväggen, sitter det en kortplats. Den syns inte särskilt väl men är ändå tydlig, när man väl ser den.

Lycka till!

/Lennart
Visa användare
57
maxemus
725 tdsa -97
Tackar.. inte lätt att hitta, har både gps och växlare.. Whohooo nu funkar det!

Beställde i Måndags 11/11 2010 ett nytt 2G 32k simkort från Telia... funkar inte i telefonen i bilen men bak..
Visa användare
57
maxemus
725 tdsa -97
8/11 ska det vara..
Grattis!

För ordningens skull skall bara påpekas, att nya SIM-kort av den sort (2G, 16 eller 8k, jag minns inte), som krävs i facket under luren, inte finns att få tag i längre. De tillverkas inte mer. Telia har antagligen tröttnat på alla oss med gamla telefoner som vi vill få liv i, så för att få lite arbetsro skickar de ut det de har och hoppas slippa få just dig på tråden igen.
Det var åtminstone mitt eget intryck, när jag höll på med saken. Eller så varierar kunskapen om detta starkt hos kundtjänstens olika medarbetare.
Men så hittade jag en tråd här i AP, där jag tror det var "folke" som hade kläm på det där med kortplatsen i själva telefonmodulen. Och så blev det bra för mig också. :-)

/Lennart
Visa användare
57
maxemus
725 tdsa -97
Jo det stämmer, gällande 8-16k korten

Men när jag pratade i Måndags med kundtjänsten så berättade att dom har 32K 2G kort i begränsad upplaga! det stod klart och tydligt i papperet som jag fick med! Så beställ fort som attans ni som behöver kort! Dock så sa dom att "tvilling kort" prioriterades, och naturligtvis så beställde jag det så jag får allt på samma räkning
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.