|
|
|
|---|---|
|
problemet kvarstår, bytte bränsle relä då starta den, lämna in den för den gick fortfarande konstigt lambdasond trasig koppla ur den och bilen gick bättre. men dagen efter har den inte startat. har bytt relä igen startar inte, har bytt pump ifall den va trasig, hjälpte inte, har provat koppla ur batteriet. jag har defa larm på men motorn går runt och va jag kunde läsa på deras sida. så går dom till tändningen. i vilket fall bilen startar inte, motorn går runt som vanligt, det klickar i bak till pumpen precis som i den andra bilen. jag blir tokig snart måste få igång den. vad kan vara felet? BMW är för mig inte bara ett märke det har gett mig en ny livsstil | |
|
Är bränsletryckregulatorn frisk? NFd |
|
| Kan även vara vevaxelgivaren nr9 Länk | |
| tack för tipsen. Ska kolla detta om det kvarstår efter jag bytt ventilkåps Packningar, stift och tändspolar va dränkta i olja så det kan ju vara ett tips från mig till någon med liknande symptom plocka ur en tändspole och ta en titt. | |
|
bilen startar fortfarande men går kasst ibland stryper sig liksom och svarar endast då på fullgas sen kan den hålla på så en stund och sen funkar den riktigt sen börjar det igen. kan detta vara BTRen som NFd skriver tro? bytte tändstift för den gick på 5 ibland och gick verkligen kasst och misstände. men nu blir den bara strypt. BMW är för mig inte bara ett märke det har gett mig en ny livsstil |
|
|
Luftmassemätare? Har du kollat så den får soppa ordentligt? Mvh |
|
| Japp den har jag bytt. Men idag upptäckte jag jordfel på morgonen start kabel mellan motor och kaross och den gick fel fritt. Tror det är flätan vid motorkudden som är trasig för det fattades en mutter på den. Men är inte helt 100än | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.