|
|
|
|---|---|
| jag har 35watt xenon i halvljus och tänkte köpa 2 reservlampor och koppla in i dimljusen och koppla in dom på samma ballast som halvljuset.. funkar det? eller orkar inte ballasten med 2st lampor? | |
|
Polaren frågade samma sak igår, och jag garvade åt honom... Jag tror alltså inte att det går. Frågar dig samma sak som jag frågade honom. Varför i all världen skulle man vilja göra når sånt? Du får ett helt kit med 2 lampor och 2 ballaster för under 350:- från HongKong, och då vet du att det fungerar. |
|
|
Tror inte heller på att det fungerar,blir antagligen för mycket watt för ballasten att driva. Räcker ju med att sätta in lite starkare lampor i halvljuset så orkar inte ballasten med. Skulle hellre lägga pengarna på ett par led-lampor där, eller alt. en bra xenon look a like halogen. |
|
|
Det finns flera anledningar till att det aldrig kan fungera. En urladdningslampa startas med högspänning och kopplas två i parallell (rent teoretiskt) så hinner alltid någon före den andra och en lampa förblir släckt. Över huvud taget så skall man inte ens tänka tanken att laborera med förlängningskablage osv till HID-lampor. Redan de ersättningskit som säljs till strålkastare som inte har HID som original har tvivelaktigt kablage, titta på original och jämför så ser man skillnaden direkt. FP |
|
|
Hahahah intressant tanke. Lite dumt att leka med 15.000 - 20.000 Volt, som ballastern avger, bara för att snåla på en balaster. Testa gärna och återkom med resultat. Själv hade jag aldrig ens tillåtit en sådan tanke flyta i mitt huvud :)) "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Vad du än gör så testa inte... Det kommer inte att fungera ändå pga. det som andra redan skrivit plus lite till men jag orkar inte dra hur en ballast fungerar ikväll. Gör dig själv en tjänst och lyssna på oss nu för det är inte för inte som där sitter varningar överallt på dessa attiraljer. Den höga spänningen i kombination med väldigt lite ström räcker om förutsättningarna är dom rätta för att du aldrig skall testa något mer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.