|
|
|
|---|---|
|
Såg den här annonsen på blocket men undrar om de passar till en E65. Länk Modellen, Styling 65, verkar ju ursprungligen vara gjord för M5 E39 enl: Länk Har inte E39 en annorlunda bultcirkel än 5/120 som det är till E65? | |
|
bultcirkeln till e39 är 5/120 men centrumhålet stämmer inte med någon annan bmw. // Mvh Andreas |
|
|
E65:an navdiameter är mindre så man kan använda E39:ans fälgar med centreringsringar. ___ //Ulf |
|
|
Jag undrar om det verkligen är orginalfälgar det där, det kan naturligtvis vara 4st framfälgar men av någon anledning så känns det inte så. // Mvh Andreas |
|
|
Det ser verkligen inte ut som originalfälgar. Som sagt E60/E65 har mindre nav. Mvh Philip |
|
| Kan det vara E38 han menar med 7-serie då? Har den samma nav som E39? | |
|
Tycker inte heller det ser ut som originalfälgar men det är lite svårt att se i denna vinkel. Denna fälgmodell har aldrig funnits original till någon annan modell än M5 E39. ___ //Ulf |
|
|
Nej, ingen BMW mig veterligan har samma nav som e39. 72,6mm på "alla" andra bmw, e39 har 74,1mm. // Mvh Andreas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ser ut som dåliga kopior. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tycker det är onödigt att ändra navstorlekar fram och tillbaka. E39 samt E53 är väl de enda modellserier med 74,1 mm nav? Mvh Philip |
|
|
E53 har med 72,6mm. // Mvh Andreas |
|
|
Hur ser jag om det är orginal eller kopior, ev navringar? Är ganska sugen även om det är kopior eftersom det är bra däck och Uppsala ligger hyfsat nära mig... Nästa alternativ är 3 timmars resa enkel väg... |
|
|
Frågan blev nu akademisk då de redan var sålda... Vad tror panelen om de här istället? Länk Länk |
|
|
18 tummarna ser ju fina ut. Skulle gärna sätta dem på min bil. Den högra fälgen ser lite kantstött ut. Men priset är OK för den som inte behöver köra så långt att hämta dem. 17 tummarna är desamma som jag har på min 750. Har satt på 225/60 däck (Goodyear Extreme) då de räcker bra. Bra pris även utan däck. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.