AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.022

Funderingar...missljud igen nu 6000mil!

tu
14
turkowitch
Bmw X3 -11
Har en 325 iT -08 som varit inne på Bmw och bytt högtrycksbränslepump, alla lyftare eftersom bilen tickade som en gammal amazon med B20 med för stort ventilspel. Packning till panomara luckan bytt då det brusade kraftigt. Bilen ska enligt spec dra 0,72 blandat och 0,56 långkörning. Kan inte komma i närheten av dessa siffror även om jag kör som en pensionär och ligger i 80km/t och har ett ägg under gaspedalen. Ligger normalt på 0,88 blandat(hade köpt diesel om jag vetat detta innan köp)
Min tidigare bil en Volvo V70 2.4t kunde jag köra snålare än specen sa om man körde väldigt försiktigt.
Frågan är, har jag ett måndagsexemplar eller är detta inget ovanligt som BMW ägare??
Nu till det senaste, bilen har börjat klonka när jag backar ut från garaget och lägge i ettans växel, hörs även om man kör på lägre växlar och släpper gasen och gasar på häftigt.
Nybilsgarantin gick ut i våras, frågan är om det är lönt försöka få detta på goodwill eller ska man bara acceptera att bilen efter 6000mil klonkar lite??

Jag är jäkligt nöjd med hur bilen går, låter och framför allt körglädjen. Frågan är, är jag ensam om att uppleva dessa problem? Stör mig jäkligt mycket att bilen drar så mycket mer än uppgiven förbrukning, hade lätt gått på en diesel istället isåfall.....och klonket irriterar mig (som pedant) mer och mer varenda gång jag backar ut bilen att jag har lust att byta in den!

Fick syn på den nya X3:an för några dagar sedan och tänkte genast, den skulle passa jäkligt fint på min garage uppfart..men sen funderar man, är förbrukningen lika skev även på denna modell, kommer den också att börja klonka efter några mil? Vet att att det är svårt komma ner till ECE-förbrukning med andra bilar ja haft har det varit möjligt med iallafall.

tu
14
turkowitch
Bmw X3 -11
Glömde skriva att insprutningsrören blivit ombyggda pga oljud samt NOX sensorn är bytt.

Frågan kvarstår, vågar man välja BMW nästa gång också.....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.