AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
589

Provat chippa 528 (E28)?

Finns det någon som chippat sin 528 (E28)? Resultat?

Chippet jag själv funderar på är "Qvarnis-chippet" för 1500:-
po
88
ponken78
M535 i -87
Hallå motronic eller??

Vad menar du med detta kryptiska "svar"? Det är väl L-jetronic ändå.
Gemini__
L-jetronic stämmer, 535:an har Motronic. Har inget svar på din fråga dock...
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Tyvärr så funkar det inte att byta styr chip på din e-28 pga din bil inte annvänder sig av motronic.

Om du annvänder dig av sökfunktionen här på sidan, så hittar du andra lösningar till din bil!

MVH
Pelle
cs4605
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
En sanning för några år sedan var att L-jetronic styrboxen inte hade lösa chips, utan fick lämnas till t.ex. motor nord för omprogrammering. I Motronic boxarna gick det däremot bra att meka själv. Om detta fortfarande stämmer vågar jag inte uttala mig om.
Hade trimchip i 535:an vilket gav en ganska måttlig förbättring. Sugmotorer har ju tyvärr inte samma potential som chipning av turbomotorer.

Man får bättre knuff med v12:a
Hmm, jag mailade Qvarnis och frågade om det fanns chip till min kärra och han svarade med pris och ungefärlig effektökning.

Men givetvis kan han ha fel med tanke på hur många bilmodeller det finns och hur många mail han borde få ang chip.
Må ju finnas bättre saker å lägga pengarna på...

525i 1990 24V

Yamaha MountainMax 700
www.akka.tk
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Marcusbj:
va?
Jag hade en 528i -86 innan och mailade just qvarnis om ett chip, men han svarade att han inte hade till 528i e28.

Detta var 3-4 månader sedan så han kanske har fått in...

///Tomas M
Länk
BMW E28 registret #001
528 har inte så avancerad bränsle insprutning så man måste köpa ett unichip om man ska ha sånt fjant trim
men om du väl ska göra det så ska du också köpa ett
trim filter och ett sport avgassytem och om man har pengar så ett extraktorgrenrör....

Dom 3 B:en-------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
-----------------------
----M-Power-----------
-FtpServer-217.211.204.234
--------------------
ridern: ja, det finns alltid bättre saker att lägga pengarna på? frågan är bara var dom är roligast att lägga dessa.
BMWPower har återigen visat sin styrka genom att ha helt rätt. :-) (Fick svar från Qvarnis ang detta idag).

Men som jag skrev tidigare, det är ju inte helt svårt att förstå med tanke på hur många bilmärken det finns. Samtidigt som det visar på hur pass nyttigt detta forum egentligen är.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.