AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
911

Vindrutetorkare stendöda, 520 e34 -88

Tjena!
Nybliven medlem här, så hejhej!

Har ett litet problem. Mina vindrutetorkare slutade fungera helt plötsligt när jag var ute och körde i snöyran igår. Funkar inte alls i något läge, jobbigt!

Har sökt en hel del här på forumet och hittat massa bra info:
-säkring 44 under baksäte, check.
-säkringarna 22 och 24 i motorrummet, check.
-"huvudsäkringen" nära batteriet. Det skumma där är att på min sitter det en 15 A säkring där medans det här pratas om 80 A? Men i vilket fall som helst så borde flera saker sluta funka om den är paj, och i mitt fall är det endast torkarna som gett sig, och säkringen ser hel ändå hel ut.
-kan det va motorerna som "brunnit"? tycker det vore konstigt eftersom det hände när jag var ute och körde vanligt utan att det va nå vidare tryck på dom. skillnad om det hade legat 2 dm snö på rutan och jag då försökt wipa, men så var inte fallet.

Finns det något relä som kan spöka? Vilket är det isf? har sökt men inte hittat...

Hoppas på lite tankehjälp!

MVH Jimmy
Det kan vara så att "hålet" blivit för stort (iom. årtalet på bilen) och så orkar motorn inte runt. Om du ska ha ner brandväggen, glöm inte att köpa klipps och plastskruv i förebyggande syfte (så slipper du tejpa fast allt).
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
BlackShadowE34 menar att hela torkararmsbryggan är sliten. det finns mässingsbussningar som blir slitna och då lägger de av. enklast att byta hela bryggan: Länk.
Du kan säkert se skavsår på motorhuvens bak-kant då de går emot där då det blir slitet.

Mvh Jonas B.
Aha kan det vara så. Det skumma är att igårkväll så hoppade de igång helt plötsligt efter ett dygns hopplöst försökande. Men nu vet jag iaf vad jag ska undersöka ifall det händer igen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.